• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum berekenen op basis van ingave code

Status
Niet open voor verdere reacties.

tombeerke

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2017
Berichten
280
In bijlage een voorbeeldbestandje

Als resultaat moet in kolom G de datum komen van Kolom E + de code van Kolom B
ik heb dit gevonden met de datum formule, maar ik wil nu een formule, als de code in kolom B veranderd ook de datum in kolom G mee veranderd

Ik heb geprobeerd met de als en als voorwaarden functie, dat lukt voor 2 argumenten, maar als ik er meer toevoeg loop ik vast, hetzelfde voor als geneste functie

wie kan me helpen aub
 
Laatst bewerkt:
Gebaseerd op de productomschrijving (ik zie geen logica in de productcodes) kom ik op de volgende formule. Kan vast slimmer, maar het werkt (hier):
Code:
Eng: =IF(RIGHT(D2;3)="dag";VALUE(MID(D2;LEN(D2)-5;3))+E2;DATE(YEAR(E2);(VALUE(MID(D2;LEN(D2)-7;3)))+MONTH(E2);DAY(E2)))
Nl: =ALS(RECHTS(D2;3)="dag";WAARDE(DEEL(D2;LENGTE(D2)-5;3))+E2;DATUM(JAAR(E2);(WAARDE(DEEL(D2;LENGTE(D2)-7;3)))+MAAND(E2);DAG(E2)))
 
Laatst bewerkt:
Door een extra kolom te maken met gegevens kom je volgens mij een heel eind

Edit: Bijlage verwijderd
 
Laatst bewerkt:
Hebben al die klanten toestemming gegeven om hun persoonsgegevens op Internet te publiceren ?


Er staan namen in kolom B; codes staan in kolom C.
Voor zowel Excel als VBA is het noodzakelijk dat je zorgvuldig bent/werkt.

Een goede struktuur van een tabel en doordachte keuzes van codes voorkomt veel onnodig ingewikkelde formules/codes.
 
Laatst bewerkt:
En dan nu snel de voorbeeldbestanden verwijderen. Het zijn immers privegegevens
 
@Snb

Klanten zijn namen uit een voorbeeld database, dus geen probleem.
dit was een oefening voor mijn dochter, schoolgerelateerd, waar we op vast geraakten ....
maar oplossing is reeds gegeven :thumb:
 
Aan allen,

Ik heb bestand verwijderd :thumb: maar nu hebben andere helpmij bezoekers geen hulp meer aan mijn vraag, als ze soortgelijk probleem hebben
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan