gebruikersaccount windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erszie

Verenigingslid
Lid geworden
22 nov 2011
Berichten
81
Ik heb twee vragen:
1. Bij mijn gebruikersaccount staat een gebruiker die ik niet zelf heb aangemaakt. Als ik deze verwijder is hij er binnen een uur weer terug.
Ik had ook problemen met mijn Eset virusscan hij opende de veilige browser niet meer. Eset heb ik opnieuw geïnstalleerd en dat werkt weer goed. Ik heb ook een virusscan gedaan en er is niets gevonden.
2. Met het opstarten kwam er ook een scriptfoutmelding: https://ubp-common-us-prod.s3.amazonaws.com/require/require.js.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Groeten, Erszie
 
Eerst maar eens vermelden hoe die gebruiker precies heet. Het kan mogelijk een 'ingebouwd' account zijn, vandaar. Met vraag 2 kan ik niet zoveel, dus ik richt me even op vraag 1.

Tijs.
 
Nieuwe gebruiker aanmaken, bestanden overzetten en alle andere account weggooien.
Via cmd/netplwiz kijken of er andere accounts aangegeven staan en deze weggooien.
 
De gebruiker heeft een gewone naam die lijkt op een account dat ik al jaren niet meer gebruikt heb. Een gewone voornaam.
Dat account heb ik al eerder kunnen verwijderen.
Dit nieuwe account heb ik al diverse keren verwijderd met netplwiz. Maar elke keer na het opnieuw opstarten is dit account er weer. In de meeste gevallen is dan ook de virusscan niet opgestart.
 
Zegt me allemaal niets, maar ik kan me erbij voorstellen dat het mogelijk een Microsoft-gekoppeld account is, en (dus) wordt gesynchroniseerd via OneDrive?

Meer tips/ideeën heb ik niet bij je casus.

Tijs.
 
Ok, dan houdt het al helemaal voor me op.

Ik ga er hier vanuit dat je niet programma's gebruikt die Windows na herstart of afmelden telkens terugzetten in een bepaalde opgeslagen staat, zoals Deep Freeze (tegen virussen, foutieve software-installaties etc.)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan