Hoe kopieer ik foto-video van mijn Android Smartphone Moto G Play naar de SD-kaart ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kan dan de bestanden gewoon aantikken en krijgt dan de keuze uit de voor dat bestandstype beschikbare programma's. Vervolgens ga je vanuit die app eventueel ook direct naar de andere afbeeldingen in die map. Natuurlijk kan je mappen en snelkoppelingen maken op het bureaublad om er sneller naartoe te gaan.

Dat is het nu juist. WAAR staan de foto's en Video's NADAT ik ze verplaatst heb (uit de Fotobibliotheek van de Moto G4 Play)
naar de SD-kaart. Hoe kom ik via enkele klikken bij de foto's en video's die DAN op de SD-kaart staan.
 
Met de file manager (bestandsbeheer) van het toestel zelf, of uit de Playstore zelf een file manager downloaden zoals: ES File Explorer, of Settings > Storage > Explore
 
Wanneer je de bestanden snel wilt kunnen benaderen dan open je ze in de file manager, bijvoorbeeld ES File Explorer en maak je een selectie van de gewenste map met afvinkje of radio knopje rechts van de weergave van de map. Dan kies je het menu (de drie puntjes boven elkaar) scrolt naar boven in de mogelijkheden en kiest Toevoegen aan bureaublad als snelkoppeling (het gebogen pijltje). De hele map, met actuele inhoud, wordt dan getoond in ES File Manager wanneer je deze snelkoppeling aanklikt.

Met Nieuw (het plus teken) kan je in ES file Explorer een map maken en foto's of video's daarheen verplaatsen of kopiëren.
 
Hier kan ik wat mee. Ik ga er mee aan de slag en laat e.e.a. weten.
 
Laatst bewerkt:
Het verplaatsen van de media van de Moto G4 Play naar de SD-kaart van de Moto G4 Play gaat alsvolgt :

Instellingen;
Opslag en USB;
Zie de type SD-kaart (enter);
Drie puntjes rechtsboven enteren en instellingen kiezen;
Dan, kies Media verplaatsen
 
Laatst bewerkt:
De foto's bekijken op de SD-kaart

De foto's bekijken op de SD-kaart : Uit de Playstore zelf een file manager downloaden zoals: File Manager by ASUS.
Dus NIET ES File Explorer........waarom ? ? Zie hier : http://phandroid.com/2016/10/28/best-file-manager-for-android/
Ik heb File Manager by ASUS al geprobeerd en dat ziet er allemaal simpel-makkelijk uit.
Maar als je het artikel leest (de hierbij gevoegde link), worden er nog meer (betere dan ES File Explorer) beschreven,
die vandaaruit zijn te installeren op je Android-Smartphone.
 
Laatst bewerkt:
Met een andere keuze zou je beter af kunnen zijn maar op deze site staan ongefundeerde beschuldigingen als zou de reclame bij ES File Explorer je zeer verassen. Ik las meteen al op die pagina, over een file manager waar je voor allerlei functies een klein bedrag moet neertellen. Dit veroorzaakt zeker geen onverwachtse berichten en pop ups die storend zijn. ES File Explorer levert nu misschien wel een geheugen manager mee maar die kan afzonderlijk worden uitgeschakeld en verwijderd. Groet. Alfred 2 (die straks in bezit is van de Galaxy 10.1 A)
 
File Manager by ASUS heeft ook de optie PC-bestandsoverdracht.
Via de Wi-Fi (hier thuis) gaat dat uitstekend en ik dacht . . . . mooi, kan ik zo al die foto's en video
downloaden naar een map op mijn PC. Dus niet, het is eenrichtingverkeer; namelijk dat ik alleen een
foto of video kan uploaden naar mijn smartphone. Dat is toch vreemd, of zie ik iets over het hoofd ?
 
Ja, je kan file na file downloaden door op de jpg of MP4 te rechts-klikken. Had ik al gezien. Maar ik bedoel uiteraard alle bestanden tegelijk downloaden. Zoals in Windows de inhoud van een MAP. En zo'n optie zie je niet in het Asus-filemanager-menu nadat de verbinding tot stand is gebracht.
 
De selecteren optie zal verschijnen wanneer je een map een paar tellen vast houdt.

Andere mogelijkheid is dat het Downloaden wordt genoemd.
 
Wat bedoel je met : "De selecteren optie zal verschijnen . . . . .
en dan vervolgens . . . .
"wanneer je een map een paar tellen vast houdt".
 
Vanuit de telefoon moet je eerst toestemming verlenen voor toegang tot de Externe SD kaart opslag en dan de desbetreffende map ingedrukt houden tot je een selectie vakje er links van ziet verschijnen (een paar tellen de vinger er op houden). Dan moet je echter voor de server in de router de gebruikersnaam en het wachtwoord opgeven, omdat je kopieert naar een netwerklocatie. Erg omslachtig maar je kan met dit programma in elk geval wel directe toegang tot de SD kaart krijgen.

Beter kan je in het URL scherm in de browser (na het kiezen voor: PC Bestandsoverdracht in de app) met rechts klikken op de gewenste map en kiezen voor Comprimeren en downladen. Het heet in de richting van de computer gaande altijd "downloaden" en het komt dan in één bestand wat je nog moet uitpakken wanneer je de bestanden wilt gebruiken. Neem hiervoor bijvoorbeeld het programma 7-Zip.
 
Dit werkt simpel en goed :
Camera instellen voor opslag op sd-kaart:

https://www.youtube.com/watch?v=QGrMUfL6jF4

EN dan, vervolgens, hoe krijg ik de bestanden van de SD-kaart op mijn Desktop-PC,
zonder de SD-kaart uit mijn smartphone te halen en met een adapter e.e.a. te doen ?
 
...in het URL scherm in de browser (na het kiezen voor: PC Bestandsoverdracht in de app) met rechts klikken op de gewenste map en kiezen voor Comprimeren en downladen. Het heet in de richting van de computer gaande altijd "downloaden" en het komt dan in één bestand wat je nog moet uitpakken wanneer je de bestanden wilt gebruiken. Neem hiervoor bijvoorbeeld het programma 7-Zip.

Ik gebruik nu ook Asus File Manager en WiFi. Het gaat foutloos en snel Uploaden is toch gelukt? Volg de beschrijving zoals hierboven als je op de computer het browser venster open hebt. Ga eerst in de bestandsstructuur naar Opslag en dan heb je de keuze tussen de beide geheugens. De SD kaart heet misschien 000.000 wanneer het geen naam heeft.
 
Op zichzelf is e.e.a. gelukt (compress en download).
Echter, vanwege die rare - onoverzichtelijke - opslagstructuur van Android (mijn Smartphone)
weet je niet zeker of je alle foto en video te pakken hebt.
Als je via de Google-foto-app je foto en video bekijkt, zie je dus mappen als :
"Plaatsen, Dingen, Video's, Collages, Animaties, Whatsapp images, Camera"
en als je die aantallen sommeert, komt het niet overeen met de gedownloade bestanden (had restored en camera gedaan).
Als je b.v. vanuit whatsap een foto wil selecteren (via galerij en alle foto's kom je ook weer op een andere totaal).

Enfin, voor het overgrote deel is het allemaal gelukt en ik kijk en speel nog wat verder; wellicht moet ik ook nog aan e.e.a. wennen.
 
Google Foto's is een cloud-dienst. Bestanden worden on-line opgeslagen en geordend. Dat kan bijvoorbeeld aan de hand van GPS gegevens. Je vindt vast de map waar de door jou gemaakte foto's en video's in staan wel maar of Google Foto's ze daar weghaalt dat weet ik niet. Het zal afhangen van de backup instellingen binnen de app. De door jou aangemaakte mappen met daarin geplaatste bestanden zouden nu in ieder geval volledig benaderbaar moeten zijn en dan werkt het.

Het bekende programma 7-Zip heb ik aangeraden omdat dit handige functies voor het uitpakken via het contextmenu (rechts klik keuzes) biedt. Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan