Hoe kopieer ik foto-video van mijn Android Smartphone Moto G Play naar de SD-kaart ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
1.621
Ik heb de Moto G Play. Nu wil ik foto en video direct op mijn SD-kaart (32 GB) kunnen kopiëren.
Ik zie op mijn Smartphone Moto G Play geen optie daarvoor. Hoe kan ik dat toch doen.
Is daar een fijne Android-App voor beschikbaar ? Iemand ervaring mee, eentje die klantvriendelijk
is en betrouwbaar werkt uiteraard ?
 
Ga hem meteen uitproberen en ik laat het resultaat weten.
 
Laatst bewerkt:
Na installatie lees ik bij openen van de App : "Toestaan dat X=plore foto's e.d. op uw apparaat opent".
Betekent NIET toestaan, dat de App dan niet werkt.
 
Hiermee geef je de app toegang tot de bestanden die op de telefoon zijn opgeslagen, je moet dit dus toestaan.
 
Ik kan er geen chocola van maken.
Hoe weet ik b.v. of mijn smartphone geroot is ? En wat biedt mij dit ?
Ik wil gewoon foto's en video naar de SD-kaart kopiëren (of verplaatsen)
en ze vervolgens vanaf de SD-kaart ook bekijken.

Ik wil het liefst een Ap, die windowsachtig (zoals met een verkenner) werkt.
bestaat er ook zo'n App ?
 
Laatst bewerkt:
Je telefoon hoeft niet geroot te zijn voor deze app. Je hebt alleen root nodig als je bepaalde (speciale) acties wilt uitvoeren op de telefoon die normaal gesproken niet mogelijk zijn of waar normaal gesproken geen toegang tot wordt gegeven.

Zodra je de app opent, worden alle opslaglocaties weergegeven, zoals Internal shared storage, Root, LAN et cetera. De geheugenkaart wordt weergegeven met de hieraan toegewezen naam met het pictogram van een geheugenkaart.

Om bestanden van het interne geheugen (Internal shared storage) naar de geheugenkaart te kopiëren, open je eerst de locatie van de bestanden die gekopieerd moeten worden (bron) en selecteer je deze bestanden door op de grijze vinkjes te tikken. Vervolgens tik je op de blauwe pijl links- of rechtsboven het scherm en open je de locatie waar de bestanden naar gekopieerd moeten worden (doel). Vervolgens tik je weer op de blauwe pijl en tik je op Copy.

Misschien kun je een screenshot plaatsen als je er niet uit komt.
 
Hallo, wat je precies wilt doen dat weet ik niet. Wil je incidenteel aantallen foto bestanden kopiëren naar de externe kaart? Jij schrijft namelijk "direct kopiëren" Dan kan dat bij de laatste versie van Android alleen via het menu van de telefoon zelf. Er wordt nu niets meer zomaar naar de externe geheugenkaart getransporteerd. File managers hebben bij Android 4.4.2. denk ik ook nooit toegang. Dan is het niet nodig om verder te zoeken daarnaar.

Rooten is het desondanks toch installeren van een niet aangepaste versie van Android. Kijk dus bij Toestel-info om te zien wat er voor besturingssysteem draait. Rooten is voor ieder onderscheiden model tablet en telefoon anders. Daardoor mislukt het wel eens. Zeer bezwaarlijk is dat het toestel, op dat moment tenminste, niet beveiligd is en je blind moet vertrouwen.

Ga naar Mijn Bestanden, wat mogelijk nog bij Apps en Widgets staat, en zodra je bestanden afvinkt dan komt er bovenaan het item Verplaatsen te staan. Makkelijker kan het niet. Onderbreken is bestanden verliezen.
 
Ik ga e.e.a. proberen. Overigens de Android-versie op de Moto G4 Play is 6.0.1
Pfffffffffff, wat ingewikkeld zeg. Ik kom er niet uit. Ik ga meerdere Apps proberen,
van dat heen en weer geschuif met die blauwe pijlen; lijp word je er van.
Alles lijkt op elkaar, zodat je niet zeker weet wat je van welke plek weghaalt of kopieert.
Ik zoek naar een verkenner-achtig iets ! Hoe simpel kan het zijn.
 
Laatst bewerkt:
De uitleg is op deze pagina onder punt 2. https://www.ben.nl/blog/help-mijn-android-telefoon-zit-vol

Een veel gebruikte file manager is ES File Explorer. Ik denk niet dat je er wat aan hebt om bestanden naar de kaart te verplaatsen. Ik denk dat alleen de eigen Mijn Bestanden app daar nog toegang heeft. Volg dus de aanwijzingen van de bovenstaande pagina.
 
Zie deze discussiedraad, posting #10. Verder staat er ook wat (als je er niet mee uitkomt) hier, maar je zou het met de eerste link moeten kunnen fixen.

Tijs.
 
Ik heb om te beginnen NIET de App Mijn Bestanden. Hoe krijg ik die - of maak ik die actief - op de Moto G4 Play ?
 
Welke posting begon over die app (ik lees het nergens terug)?
En mijn tip(s) nog geprobeerd om toegang te krijgen tot de opslag van de Moto (en hopelijk daarmee ook de SD kaart)?

Tijs.
 
Ik weet alleen hierover wat ik al geschreven heb: als je de Mijn Bestanden niet op één van de bureaubladen hebt dan bij "Apps en Widgets" dat is bij mij een pictogram met zes witte blokjes en dit onderdeel bevat ook de apps die niet getoond worden.

Anders via Settings > Storage > Explore
 
En mijn tip(s) nog geprobeerd om toegang te krijgen tot de opslag van de Moto (en hopelijk daarmee ook de SD kaart)?

Ja, dat is gelukt via :
Instellingen; Opslag en USB; Samsung SD-kaart;
Bij Samsung SD-kaart rechtsboven de 3 boven elkaar liggende puntjes aanklikken (menu verschijnt);
Kies daar Instellingen en vervolgens Media verplaatsen

Ik weet dat ik dan op mijn tablet die foto's en video's kan bekijken via Apps; Mijn bestanden; Apparaatopslag; DCIM; Camera
Maar...........(voor ik inderdaad de foto en video ga verplaatsen), vraag ik mij af, of NA deze actie DAN
wel (of niet) de App Mijn bestanden wordt gegenereerd op mijn Moto G4 Play (als gevolg van de verplaatsactie).
 
Ik ken die App "Mijn bestanden" niet, dus ik kan je geen advies geven. Hopelijk Alfred 2 wel.
Overigens zou ik verwachten dat het verplaatsen/verwijderen van media-bestanden op de SD-kaart (of desnoods op de interne opslag van de Moto zelf) geen gevolgen heeft voor welke app dan ook, zolang die app maar niet actief/gestart was tijdens de verplaats-/verwijderactie(s)

Tijs.
 
In minuut 0:40 opent ze deze meegeleverde app en zie je wat je dan te zien krijgt.
 
Nou, het gaat er mij meer om waar (welk platform) ik NA het verplaatsen
de foto's en video kan bekijken op de Moto.
Nu (voor het verplaatsen) gaat dat heel snel via instellingen, Foto's

Ik heb dit bekeken en beluisterd https://www.youtube.com/watch?v=h0q_7stz-YM
Ten eerste gaat dit wel heel snel en is de spraak nauwelijks te volgen.
En ten tweede heeft de betreffende man het over 'enable root access'
en dat is volgens mij op de Moto G4 Play niet mogelijk.

Mijn vraag is dus - even terug gebracht tot de kern - hoe-waar kan ik de foto's
en video bekijken NA het verplaatsen van deze media naar de SD-kaart.
 
Laatst bewerkt:
Wat ze in die video beschikbaar maken voor bestanden managen dat is On The Go media zoals USB en dat doet er nu niet toe.

Je kan dan de bestanden gewoon aantikken en krijgt dan de keuze uit de voor dat bestandstype beschikbare programma's. Vervolgens ga je vanuit die app eventueel ook direct naar de andere afbeeldingen in die map. Natuurlijk kan je mappen en snelkoppelingen maken op het bureaublad om er sneller naartoe te gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan