W10 laptop start niet juist op

Status
Niet open voor verdere reacties.

FreekV

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2014
Berichten
14
Beste mensen,
Ik hoop de u mij verder kan helpen nu mijn laptop niet meer goed wil opstarten.
Het gaat om een Toshiba W10 (W7 voorheen)
Ik heb er al mee bezig geweest met de onderstaande menu's doch zonder resultaat. Ook het maken van een opstart USB is niet gelukt. Om het zo weer aan de praat te krijgen. Ik werk nu vanuit mijn desktop.
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. bvd.

Bij opstarten begin het met automatisch herstel voorbereiden en problemen vaststellen op de computer.
Het vervolg wordt dan:
1 Blauw scherm met menu heeft 2 mogelijkheden
a."opnieuw opstarten"
b."geavanceerde acties" --gaat naar menu 2.
2. heeft 3 mogelijkheden
a."Doorgaan" --komt uiteindelijk weer bij terug bij begin
b."problemen oplossen" --gaat naar menu 3.
c."pc uitzetten"
3. heeft 3 mogelijkheden.
a. "Deze pc opnieuw instellen" komt uiteindelijk weer bij terug bij begin.
b. "Toshiba vaste schijf herstel" --Waarschijnlijk word hier alle data overschreven, --niet geprobeerd.
c. Geavanceerde opties
4. heeft 6 mogelijkheden
a. "Systeem herstel" ---Terug gezet naar de oudste datum --mislukt.
b. "Herstellen met installatiekopie ---komt uiteindelijk weer bij terug bij begin.
c. "Opstartherstel" Mogelijk het herstellen met USB ISO opstart Krijgt het niet voorelkaar een opstart
USB te maken. Bios wel berijkbaar en op BOOT USB
d. "Opdrachtprompt" Geeft X:/ aan ipv C:/ ik heb zonder resultaat sfc /scannow gebruikt
e. "opstartinstelling" --niet geprobeerd.
f. "terug gaan naar vorige versie" --niet geprobeerd.

Freek
 
Het maken van een systeemherstelschijf blijkt voor mij verwarrend te zijn.
met de link https://www.microsoft.com/nl-nl/soft...load/windows10 kom ik op ms site met "download 10"
Daaronder hulpprogr. nu downloaden dit is "mediacreation tool". moet ik die als systeemherstelschijf gebruiken.
kunt u daar iets meer van zeggen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt met die tool rechtsstreeks een DVD branden of een USB stick freubelen, ook kun je de ISO downloaden en die op een DVD branden met b.v. Imgburn of met Rufus er een opstartbare USB stick van maken.

Systeemherstelschijf is op elke PC/notebook te maken met W10.
 
Ik heb de DVD gebrand en gebruikt voor de laptop Helaas.
Zijn er misschien nog andere mogelijk heden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedank voor uw bericht. het lijk mij erg geschikt als u met me mee kijkt.

Ik heb een 16 GB USB stick geformateerd (geen snel formatie)
https://rufus.akeo.ie gedownload
Rufus-2.15.exe in map geplaatst
Rufus-2.15.exe geopend deze laat de afbeelding zien (zie bijgevoegde bijlage)
Knipsel.JPG
Bij "creëer een opstartbare disk met "ISO image" de vak daarachter moet het bestand worden geplaatst "rufus.akeo.ie" Doch die kan PC niet vinden door waarschijnlijk door de verkeerde extensie. -.ie ipv -.iso
Ik heb van de 3 mogelijkheden genomen "FreeDos"genomen waarschijnlijk kan het hierdoor verkeerd gegaan zijn.

Daarna ging ik naar mijn configuratiescherm naar "Herstel" > een herstelstation maken > daarna, na een oplaad periode vraagt de PC welke USB het kan gebruiken. De PC bewerkt dan de USB. Het moet dan klaar zijn voor gebruik!

Bij mij werkt de USB niet of de PC reageert hier niet juist op.

Hopelijk weet u raad,

BVD Freek V
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Snap er geen .... van wat je aan het doen bent.

Zo maken.
https://www.pc-helpforum.be/topic/59189-een-opstartbare-bootable-usb-stick-maken-met-rufus/
ISO bij Microsoft ophalen met de media creation tool, link al gegeven waar het allemaal instaat.

USB stick in een USB 2.0 poort en notebook opstarten, die moet uit hebben gestaan, dan de BBS key intrommelen, dat is F12 bij Toshiba, dan krijg je een opstartmenu met de devices die bootable zijn, daar die stick kiezen.
 
Bedankt voor uw snelle antwoord,
Even voor de goede orde
Het "ISO bij Microsoft met de media creation tool" Staat die onder de knop "Hulpprogramma nu downloaden" ?
BVD Freek
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan