• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel leegmaken wanneer bovenste cel dezelfde waarde heeft, zoniet formule uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkHoogeveen

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2013
Berichten
39
Zeer geachte Forum leden,

Heb de laatste tijd al heel veel nuttige info hier vandaan gehaald ! Waarvoor mijn dank.
Nu ben ik al dagen bezig met het volgende.

Zal eerst even vertellen waarover de sheet gaat.

Het gaat over leningen van mijn broers , die dat hebben gedaan bij mijn moeder.
Ik beheer alles op dit gebied, denk aan betalingen (aflossingen) zo ja dan nee.

Nu heb ik alles keurig voor elkaar en ben nu bezig met een lijnen grafiek, ook geregeld.
En nu komt het.
Ik wil graag de grafiek laten lopen vanaf begin lening tot zeg maar het jaar 2025.
ik werk hierin met de door de bank te betalen opgegeven rente en de effectieve rentes

Hier een kopie van enkele regels.

Datum Openstaand bedrag Rentebedrag SNS effectieve rentebedrag bedrag betaald aflossing
over het gehele rente (deel van 100%) gebaseerd aflossing - effectieve
bedrag per maand op effectieve rente


feb-17 € 4.870,03 € 21,25 0,0014 € 6,90 € 150,00 143,10
mrt-17 € 4.726,93 € 21,25 0,0014 € 6,70 -6,70
apr-17 € 4.733,63 € 21,25 0,0014 € 6,71 -6,71
mei-17 € 4.740,33 0,0000 € - 0,00
jun-17 € 4.740,33 0,0000 € - 0,00
jul-17 € 4.740,33 0,0000 € - 0,00

Nu wil ik graag dat in de kolom "openstaand bedrag" de bedragen vanaf Juni 2017 leeg worden t/m het jaar 2025. Totdat in de klom "Rentebedrag SNS..." een rente bedrag komt te staan.
In de kolom van openstaand bedrag staat de volgende formule , =B1-G1 , B2-G2 etc...
Die formule moet dus weer actief worden pas wanneer er een rente bedrag wordt ingevuld, en anders moet deze cel leeg worden gemaakt.

Laten we voor het gemak de cel bedrag 4870,03 B1 noemen.
Heb al heel veel zitten stoeien en kom er niet uit.
Dus nogmaals in het kort :

In cel B5 ; als cel B4 = B5 , dan B5 =maak dan leeg, etc naar onderin kolom; als B5 <>leeg voer dan de formule uit. =B5-G5

Wie o wie kan me hierbij helpen a.u.b. ?

Alvast hartelijk dank voor Uw genomen moeite,
Henk.

PS. ik zie tot mijn grote schrik dat het forum programma alle info tegen elkaar plaatst, de spaties worden weg gehaald.
Had zo mooi alle kolommen recht onder elkaar staan... sorry.
 
Laatst bewerkt:
PS. ik zie tot mijn grote schrik dat het forum programma alle info tegen elkaar plaatst, de spaties worden weg gehaald.
Had zo mooi alle kolommen recht onder elkaar staan... sorry.

Een voorbeeldbestand plaatsen is tien keer makkelijker.
 
Hierbij een deel van het excel bestand

Alvast bedankt dat U hiernaar wilt kijken.

Henk.
 

Bijlagen

  • voorbeeld Excel bestand.xls
    99,5 KB · Weergaven: 33
Ben eruit !!

in de cel(len) de volgende formule geplaatst.

=ALS(B12=B11;NB();B11-G11)

Ook in de lijnen grafiek komen de lege cellen niet voor , dan stopt simpelweg de grafiek, precies zo wilde ik het graag willen hebben.

Bedankt voor het meedenken.

fijn weekend,
Henk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan