Code export aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat ik het conflict heb gevonden.

De consulente had een email verstuurd na de 1ste verkoopfactuur, op dat moment slaat hij een PDF ook op .....
Ze had de factuur nog niet als PDF opgeslagen (factuur was dus nog niet aanwezig in map FacturenHomePartys

Wat gebeurt er nu, als ik een latere factuur wil emailen, blijft de code vastlopen op .send
En toch plaatst de code een pdf in werkmap facturenHomePartys

Dus ik vermoed dat hier ergens het schoentje wringt :evil::evil::evil:
 
Plaats de code eens voor het mailen, .....maar voor nu is het schluß.
 
Heb een testbestandje aangemaakt, zitten de codes in
(heb enkel mijn wachtwoord van email account verwijderd)

heb reeds vanalles geprobeerd, zonder resultaat, wat heb ik al geprobeerd
* Alle facturen deleten in werkmap FacturenHomepartys (zonder resultaat)
* Van privatesub een sub gemaakt (zonder resultaat)
* Locatie veranderen van wegschrijven (bv naar bureaublad) zonder resultaat
* Enz
* Enkel als ik bij mail de code gebruik, dan slaat hij wel PDF op

Vindt dit bijzonder raar, omdat alles perfect werkte, niks is veranderd, en opeens werkt het niet meer

Info over gebeurtenis wanneer het verkeerd is gelopen:

Op een eerste verkoopdag, zijn 20 facturen uitgeschreven, er zijn toen GEEN emails verstuurd, op het einde excel afgesloten en PDF mooi opgeslagen, nadien excel geopend, en dan pas emails verstuurd (werkte ook perfect)
Op 2de verkoopdag, bij eerste verkoopfactuur, direct email verstuurd, zonder eerst op te slaan, email is verstuurd + pdf was opgeslagen
nadien zijn er nog 30 facturen opgemaakt (zonder op te slaan of te mailen) op het einde werkmap afgesloten (en toen werden de pdf niet meer aangemaakt)
Na terug opstarten, als dan email verstuurd wordt, dat slaat hij weer wel de pdf op !

Dit weekend is een druk verkoopsweekend, dus een reactie van mezelf, kan even duren

prettig weekend alvast,

Tom
Bekijk bijlage FactuurBarcodeFormulierHSV.xlsb
 
Wat is de foutmelding van de gele regel.
Is toevallig range("d8") leeg?
 
Laatst bewerkt:
harry,

ik vermoed dat je verwijst naar het emailprobleem, dit is echter terug volledig opgelost hoor

Mijn probleem blijft het opslaan van de facturen als PDF, had in vorige reactie een voorbeeldbestandje meegestuurd, wilde eens zien of het bij jou wel werkte ?
En de code voor het opslaan van pdf geeft geen foutmelding, dat is het bizarre ....

Tom

Update:
Ik heb alle facturen verwijderd uit de werkmap facturenhomepartys als test, nadien heb ik de werkmap factuurbarcodeformilier opgekuist, ik kom nu aan 49 ingevulde sheets, en dan ....
Ik voegde nog een extra factuur bij, nr 50 dus op mijn naam, nadien verwijder ik deze terug, als ik dan de werkmap opsla, je zult het niet geloven, wat doet de code hij slaagt de verwijderde factuur (nr50) op ????
Hoe kan dit ?

Is er ergens een fout in de loop ?
Dit vindt ik heel heel raar
 
Laatst bewerkt:
Dat wordt gissen voor mij, maar probeer het zo eens.
Hebben de bladnamen wel de naam van sh.Range("F6")?

Ik heb nu in de code verwerkt dat niet Range("F6") de naam voor het opslaan bepaalt, maar je bladnaam 'Sh.Name'.
De code loopt bij het sluiten van het bestand alle bestanden bij langs van de map 'FacturenHomePartys'; opzoek naar een bladnaam met een lengte van 10.
Is deze niet aanwezig wordt de pdf aangemaakt.


Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Dim Sh As Worksheet, c00 As String, gezochtbestand As String
 For Each Sh In Sheets
   If Len(Sh.Name) = 10 Then
    c00 = [COLOR=#3E3E3E]"C:\Users\tombe_000\Dropbox\EsFashionCloset\FacturenHomePartys\EH "[/COLOR] & Format(Date, "dd-mm-yyyy") & " " & Sh.Name & " " & Sh.Range("D5") & ".pdf"
     gezochtbestand = Dir([COLOR=#3E3E3E]"C:\Users\tombe_000\Dropbox\EsFashionCloset\FacturenHomePartys\[/COLOR]*")
       Do Until gezochtbestand = ""
        If InStr(gezochtbestand, Sh.Name) > 0 Then Y = Y + 1
          gezochtbestand = Dir
       Loop
    If Y = 0 Then Sh.ExportAsFixedFormat 0, c00
   End If
   Y = 0
  Next Sh
End Sub
 
Kan nu echt niet meer volgen :)

je nieuwe code werkt perfect !
Ben nu benieuwd als ik morgen, ga afsluiten, dat hij dan geen dubbele pdf opslaat zoals vroeger :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

alvast, super voor de code

tot hoors

groetjes

Tom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan