"openen met" niet beschikbaar in snelmenu

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Sinds kort is het commando "Openen met" niet meer actief, als ik met rechter muisknop klik op een afbeelding (of ander bestand) in de Verkenner. Hoe los ik dit op?
 
Plak dit in een kladblok bestand en noem dat bestandje bijvoorbeeld OpenWith.reg (Dus niet .txt)
Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shellex\ContextMenuHandlers\Open With]
@="{09799AFB-AD67-11d1-ABCD-00C04FC30936}"

Sla deze op, bijvoorbeeld op je bureaublad en dubbelklik er dan op.
 
Of doe het volgende:
a. Zoek cmd.exe , rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
b. In het CMD-venster:
reg.exe add "HKCR\*\shellex\ContextMenuHandlers\Open With" /ve /d "{09799AFB-AD67-11d1-ABCD-00C04FC30936}" /f
Daarna checken of het inderdaad gewerkt heeft (nog steeds in het CMD-venster):
reg.exe query "HKCR\*\shellex\ContextMenuHandlers\Open With" /ve
Dat moet dus opleveren/tonen:
! REG.EXE VERSION 3.0

HKEY_CLASSES_ROOT\*\shellex\ContextMenuHandlers\Open With
<geen naam> REG_SZ {09799AFB-AD67-11d1-ABCD-00C04FC30936}

Tip: De bovengenoemde commando's kun je kopiëren naar het klembord en dan plakken in het CMD-venster door op de titelbalk van het CMD-venster te rechtsklikken, en te kiezen voor Bewerken -> Plakken
Normaal gesproken moet je daarna in het CMD-venster nog wel de Enter-toets gebruiken [om het geplakte commando uit te voeren in dat CMD-venster.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Plak dit in een kladblok bestand en noem dat bestandje bijvoorbeeld OpenWith.reg (Dus niet .txt)
Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shellex\ContextMenuHandlers\Open With]
@="{09799AFB-AD67-11d1-ABCD-00C04FC30936}"

Dit helpt niet. Kreeg eerst een melding ".... werd toegevoegd aan het registerbestand" en dan een tweede melding "... is geen registerbestand" of iets dergelijks. Terug opgestart - Open With nog altijd niet actief :(

Sla deze op, bijvoorbeeld op je bureaublad en dubbelklik er dan op.
 
Dat werkt tot nu toe overal en is de juiste register instelling.
Laat dus de exacte foutmelding zien, "of iets dergelijks" kan ik niks mee.

En wat dnties al opmerkte, wel als Administrator uitvoeren.
Die geeft dezelfde register instelling en is misschien wat makkelijker te volgen.
 
Laatst bewerkt:
Tweede oplossing helpt ook niet :(
Kreeg nochtans dit resultaat:
Command.JPG
Er staat wel geen Default.
Zou ccCleaner uitkomst kunnen bieden?
 
M.b.t. "Als Administrator uitvoeren" van edmoor:
Je kunt het .reg bestand ook toevoegen vanuit regedit.exe , die je dan "Als Administrator uitvoeren" moet starten.
In regedit.exe moet je dan doen: Bestand -> Importeren -> <blader naar het .reg bestand en dubbelklik die>

Zie ook mijn 'handmatige' manier van aanpassen in mijn vorige posting, mocht het je niet lukken om het m.b.v. het .reg bestand te regelen.

Je schermafdruk geeft overigens aan dat het (nu) allemaal in orde is. Dat er (Default) staat ipv. <geen waarde> (zoals ik aangaf) zal in de verschillen liggen tussen XP (wat ik gebruik) en jouw versie van Windows. De registerwaarde is dus nu helemaal in orde.
Test nu of "Openen met" weer werkt, desnoods eerst even Windows herstarten.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de import geprobeerd en kreeg de volgende melding:
Regedit1.JPG
Herstart: het gaat nog niet.

Dan dubbel-geklikt op het bestandje van Edmoor, ik kreeg dezelfde melding (de tweede voorvermelde bleef achterwege) maar het gaat nog niet.
Het is mijn privé PC, dus normaal ben ik toch Admin?

Reg bestand bevat de volgende tekst (geopend met Word):

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shellex\ContextMenuHandlers\Open With]
@="{09799AFB-AD67-11d1-ABCD-00C04FC30936}"

Wat wel raar is: in de verkenner zie ik als wijzigingsdatum van Regedit 7 maart ipv vandaag.

En bij de versie van regedit staat
Microsoft Windows
Versie 1607

Als ik in regedit zoek naar "OpenWith" krijg ik dit:

OpenWith.JPG

Kan het probleem bij Bit Defender liggen?
 
Je moet iets verder naar beneden kijken bij shellex -> ContextMenuHandlers -> Open With:
Shellex.JPG

En daar moet dit staan:
OW.JPG
 
Laatst bewerkt:
Bij de ContextMenuHandlers staat: "geen waarde ingesteld".
Ik heb Regedit geopend als Admin. En als ik nu probeer te importeren krijg ik dit bericht:
fout.JPG
 
The “Open with” option on the context menu should be available right away. If not, try restarting explorer.exe or logging out and logging back in.
Op internet kom ik in een registerbestand (naam.reg) twee sleutels tegen.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shellex\ContextMenuHandlers\Open With]
@="{09799AFB-AD67-11d1-ABCD-00C04FC30936}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shellex\ContextMenuHandlers\Open With EncryptionMenu]
@="{A470F8CF-A1E8-4f65-8335-227475AA5C46}"

Deze staan in mijn W7 Ultimate register 64-bits.
 
Laatst bewerkt:
Is het nu opgelost? Geen zin meer? Je was online dan kun je toch even antwoorden.

If you use CCleaner, go to Tools > Startup > Context menu and disable shell extensions. Now you need to turn them on one by one and find which one is causing you this issue. If you use ShellExView, the principle is the same, disable all non-Microsoft entries and restart Windows Explorer. Now enable entries one by one, or in small groups, until you find the one that is causing you problems. Now you might need to locate the CLSID in the registry for that program and delete it to fix the issue. As you can see, both of these programs do the similar thing, and although ShellExView is more advanced, CCleaner is much simpler to use.

Gereedschap > Opstarten > Contextmenu

Je kunt ook eerst Register opschonen (maak back-up) met CCleaner.
Je kunt ook de pc herstellen naar een bepaalde datum met een herstelpunt als die er zijn.
 
Laatst bewerkt:
Aardige tips van Senso, nu de registeraanpassing blijkbaar niet de oplossing is.
Overigens is ShellExView waar hij het over heeft ShellExView. Mogelijk gaat het simpeler met CCleaner, daar ShellExView méér weergeeft dan alleen context-menu items voor schijven/folders en CCleaner zich juist puur richt op context-menu items voor schijven/folders (en dan meteen alleen de niet-Microsoft context-menu items).

Ik zou de tip van Senso ook geven, dus ik ben benieuwd wat dáár dan uitgekomen is. Oftewel: Zet (tijdelijk) via ShellExView of CCleaner alle niet-Microsoft context-menu items voor *, Disk en Folder uit en kijk of je daarmee weer een werkend context-menu terug kunt krijgen.
Daarna selectief die items weer aanzetten totdat het weer mis gaat, zodat je weet dat de laatst ingeschakelde weer uitgeschakeld moet worden voor een goede werking van het context-menu.

Tijs.
 
Sorry, het is niet omdat ik online ben dat ik voor mijn PC zit, die staat gewoon de hele dag op :)
Had het niet gezien.
Ik ga zeker de tips proberen, later op de dag.
ik had ondertussen register al opgeschoond met SlimCleaner maar dat heeft ook niet geholpen.
 
En als je "shift" indrukt (en houd) en dan op de afbeelding rechtsklik?
Komt er dan in het context menu geen "openen met" te staan?
 
Dnties en Senso,

Ik heb alle items onder Directory en folders uitgeschakeld en ben terug opgestart. Helpt ook niet, dus heb ze terug op enabled gezet.
Drive en file, daar ben ik afgebleven.
Wat bedoel je met *?

Hieronder de volledige lijst
Maar wat nu raar is: in het venster dat ik krijg bij het toevoegen van deze bijlage is "Openen met" wél beschikbaarin het contextmenu, maar in de Verkenner dus niet?!
startup.JPG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan