• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overzicht in kalendervorm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Motormamamuts

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2017
Berichten
8
Goedemiddag,

Ik wil een overzicht maken in kalendervorm. Hierin moet komen:
Dag en datum en daarin ook een overzicht per dag tijden per half uur. Per half uur moet ik een planning maken voor uitgifte van 23 verschillende zaken. En dat dus dagelijks.

Dit moet ook een doorlopende kalender worden zodat ik niet elke keer een nieuwe hoef te maken. Hij moet op de dag zelf, ook in te vullen zijn door diverse mensen.

Ik had een prachtige draaitabel gemaakt die voldeed, alleen daar kun je geen lege cellen invullen.

Wie heeft een voorbeeld voor mij?
 
Natuurlijk. Iets wat hier op lijkt.

29-4-2017
1 2 3 4 5 enz (Deze moeten dus naar rechts in het overzicht)
06.00
06.30
07.00
07.30
enzo

Ik had ook in de formats van Excel de Dagelijkse werkplanning gevonden en die vond ik ideaal. Alleen ik kwam met aanpassen niet verder. Ik wil namelijk op de dag zelf kunnen invullen (en met mij collega's die iets minder met excel kunnen omgaan). En dus niet naar een apart tabblad om in te vullen en dan weer terug om het overzicht te zien.

Ik hoop dat je iets met mijn antwoord kunt. Alvast bedankt.:)
 
Hoe simpel wil je het hebben?
 

Bijlagen

  • kalender1.xlsm
    10,1 KB · Weergaven: 69
Lees de opmerking in #2 nog eens goed. Aangezien je al zo'n bestandje hebt, plaats het dan even hier (ontdaan van gevoelige zaken)
 
In je bestandje zie ik nergens een datum en tijd staan in tabblad 'PP'
Op deze manier gaat het dus niet lukken denk ik.
 
Hoi Willem,

Ik ben zoekende waar ik wat neer moet zetten om het overzicht op het eerste tabblad goed te krijgen. Ik kom wel steeds verder maar ben op zoek naar de juiste formule om het van het tabblad gebeurtenissen ook op het eerste tabblad te krijgen en dan ook per parkeerplaats. Zie mijn nieuwe poging hierbij.
Bekijk bijlage Dagelijkse werkplanning1 poging 2.xlsx
 
Beste .....muts,
Je hebt 6 vereisten.
Ik wil een overzicht maken in kalendervorm
Dag en datum en daarin ook een overzicht per dag tijden per half uur
Per half uur moet ik een planning maken voor uitgifte van 23 verschillende zaken
En dat dus dagelijks
Hij moet op de dag zelf, ook in te vullen zijn door diverse mensen
Dit moet ook een doorlopende kalender worden zodat ik niet elke keer een nieuwe hoef te maken
En dan is uw vraag
Wie heeft een voorbeeld voor mij?
en dan nog deze
(en met mij collega's die iets minder met excel kunnen omgaan)
Ik heb twee opmerkingen:
Met wat je nu in gedachten hebt ga je er volgens mijn bescheiden mening niet geraken.
En de tweede opmerking met deze in gedachten
Wie heeft een voorbeeld voor mij?
Zoiets is (volgens mijn bescheiden mening) iets waarbij een oplossing op maat nodig is.
Ik heb er eventjes moeten over nadenken maar ik denk dat ik een oplossing heb gevonden,daar ik het een leuke uitdaging vind ben ik een voorbeeld (oplossing??) in elkaar aan het frullen.
Je hebt geluk dat het morgen in België een feestdag is en de weersvoorspelling er echt niet naar uitziet om een terrasje te pakken, ik heb dus wat extra tijd:)
Het voorzetje komt er in ieder geval aan (met een dagje meer of minder)
 
Voorzet is klaar, maar gezien je niet antwoord heb je blijkbaar geen interesse.
 
Beste gast0660,

Jazeker heb ik interesse. Maar ik heb geen tijd gehad hier te kijken en te reageren.
Ik stel je moeite en tijd zeer zeker op prijs en laat mij verrassen.
 
Goed, hierbij in bijlage mijn poging.
Het bestandje bestaat uit 3 tabbladen waarvan twee verborgen met deze in gedachten.
(en met mij collega's die iets minder met excel kunnen omgaan)
Je het het tabblad Dagplanning (de agenda), Gegevensoverzicht (de database) en Data (de uren en parkeerplaatsen).
De dagplanning is het zichtbare blad.
Daar heb je een knop Plannen, als je daar op drukt krijg je een invulformulier (userform) met vier invulveldjes (zelfs als je helemaal niet met excel kan, omgaan is dit simpel genoeg)
Je hebt één veld (ID), daar heb je geen omkijken naar, wordt automatisch ingevuld (kan je niet veranderen), het is een uniek nummer die in het tabblad Gegevensoverzicht dient om gegevens terug op te zoeken)
Het tweede veld is de datum, de datum van vandaag wordt automatisch ingevuld, kan je veranderen.
Het derde veld is een keuzelijst (combobox) met de uren (24 uur met een interval van 30 minuten) (lijst in het tabblad Data)
Het vierde veld is een keuzelijst (combobox) met de parkeerplaatsen (23) (lijst in het tabblad Data)(benamingen éénmalig aanpassen in het Tabblad Data naar de echte namen)
Het vijfde veld is de gebeurtenis.
Als de vier velden zijn ingevuld (2 tot 5), druk op de knop Gebeurtenis invullen en de gegevens worden opgeslagen in de database. (gebeurtenissen worden automatisch gesorteerd op datum)
Je kan ook een gebeurtenis aanpassen of verwijderen (kies de gewenste gebeurtenis in de lijst).
Dan heb je onderaan het invulformulier een keuzelijst (combobox) met de datums voorhanden in de database)
Kies daar de gewenste datum en druk op Dagplanning invullen.
Dan wordt het tabblad Dagplanning ingevuld met al de gegevens van die datum opgeslagen in het tabblad gebeurtenissen (database) en automatisch gesorteerd op uur.
Met andere woorden, Als er niets valt in te vullen, maar je wilt al zien wat er morgen op het programma staat, klik op de knop Plannen, kies onderaan de datum van morgen en in het tabblad Dagplanning heb je een overzicht van morgen of je krijgt een reservatie voor binnen drie weken, vul de gegevens in en druk op Gebeurtenis in vullen, dan is die opgeslagen in de database en heb je er verder geen last van tot dat je die in het tabblad Dagplanning laat verschijnen.
Op het tabblad Dagplanning kan je ook nog filteren op uur of parkeerplaats (dan krijg je een overzicht van alleen de gebeurtenissen voor het gekozen uur of de gekozen parkeerplaats)
Ik denk dat ik hiermee al uw vraagjes heb afgeblokt in het voorbeeldje (slimmer dan dat ben ik niet:eek:) en anders hoor ik het wel als ik de bal compleet heb misgeslagen.
Als kleine extra,ik heb geprobeerd om dezelfde layout te gebruiken als in uw huppeldepup bestandje.
Kleine edit: Ik vond het leuk.
 

Bijlagen

  • Planning.xlsb
    55,3 KB · Weergaven: 98
Laatst bewerkt:
Beste gast0660,

Ik heb migraine dus ik heb even heel snel gekeken. Maar dit ziet er schitterend uit! Mijn complimenten. :thumb:
Ik ga er morgen even beter naar kijken maar zoals ik het nu bekijk, is dit inderdaad precies wat ik wilde hebben. En fijn dat je het leuk vond om te doen. :D

Ik weet zeker dat je een groep dames erg blij hebt gemaakt. ;) Als ik toch nog een vraag heb, zal ik mij weer melden.

Nogmaals dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan