• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

foto in cel plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

alfa911

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2013
Berichten
134
Goedenavond,

Ik ben al een stuk op weg geholpen door samabert. Ik snap nu ook de opbouw.
Alleen als ik in dit blad op minstens 80 plaatsen een afbeelding wil plaatsen is dit dan niet eenvoudiger te realiseren. Nu moet je voor iedere cel waar een afbeelding wordt geplaatst een naam aanmaken, is een tijdrovende klus.

Bekijk bijlage lijst met foto.xls

Alvast bedankt.
 
hoi alfa911 k heb nog ergens een Excel bestandje dat alle foto`s in een aparte map opzoekt onder het nummer van de foto/scan als je dit wilt kan je dit gebruiken.

Kun je alles scannen dit plaats je in een map en de foto/scan wordt dan automatisch in excel geplaatst.
 
Ok, ik hou me graag aanbevolen. Wilt u het bestand toevoegen

Thanks
 
Hoi alfa911
Hier heb ik ook een archief van gemaakt dit is een voorbeeld alles is dan apart.
Wel eerst een map maken met foto`s deze staan op blad 2.
weet niet of dit voor jouw ook iets is.

niet geschoten is ook mis geschoten.
 

Bijlagen

  • foto invoegen uit map.xlsm
    73,5 KB · Weergaven: 290
Hallo Ben,

Bedankt voor je reactie en bestand.
Is helaas nog niet wat ik zoek.
Wat ik bedoel is dat ik op een blad met vertikaal opzoek op 80 plaatsen ja of nee een waarde 1 krijg en als deze cel een 1 bevat dat eronder een afbeelding in het zicht komt. Is nu in mijn voorbeeld bestand ook zo, alleen moet ik dan 80 afbeeldingen met unieke naam aanmaken. Ik wil dus dat als op deze 80 plaatsen een waarde 1 automatisch ingevuld wordt dat er automatisch een afbeelding eronder geplaatst wordt.

Misschien weet iemand hier een oplossing voor.

Thanks
 
Dank je wel voor je reactie jammer, dacht effe dat dit misschien een oplossing was, ik hoor wel als het gelukt is.
 
In je voorbeeld document zie ik nergens dat Ja/Nee en 1 verhaal.
Wellicht dat je een relevant voorbeeld kan plaatsen?
 
alfa911

Volgende link bevat uitleg en een voorbeeld dat je kan downloaden en is iets in de richting dat je zoekt.
http://www.mcgimpsey.com/excel/lookuppics.html

Probleem bij dit voorbeeld: (Zie bijlage lijst_afbeelding)
Alleen als je 2 keer dezelfde afbeelding vraagt werkt het niet meer, dwz. als in een vorige selectie dezelfde naam is gevraagd, dan krijg je in de nieuwe selectie met die naam alleen de afbeeldings naam en niet de afbeelding te zien, ik weet niet of dit aangepast kan worden.


Nog een ander voorbeeld gevonden dat wel meerdere selecties met dezelfde afbeelding kan weergeven.
http://www.contextures.com/excelfiles.html

Bestand: DV0049 ClipArt Selection

Hopelijk heb je hier wat aan.

Marc
 

Bijlagen

  • Lijst_afbeelding.xls
    202 KB · Weergaven: 128
  • ClipArtEvent.xls
    64,5 KB · Weergaven: 100
Laatst bewerkt:
Goedenavond samabert,

Bedankt voor uw moeite,
Ik heb van alles geprobeerd, maar uw voorbeelden is nog niet wat ik zoek.
Ik ben bang dat als ik de 70 afbeeldingen wil integreren ik toch per cel een afbeelding toch een unieke naam moet geven.
:(
 
Geef in ieder geval de te gebruiken foto's een juiste naam. Dus Boormachine in plaats van Afbeelding 2 enz.
Dan is het met een stukje VBA wel op te lossen.
 
VBA vind ik erg interessant, maar heb niet genoeg kennis om hier een juiste code voor te schrijven.
Ik kan me voorstellen dat je een kolom instelt in een werkblad waarbij als er een getal 1 voorkomt onder dit getal een bepaalde afbeelding wordt geplaatst. Maar hoe giet je zoiets in VBA. :rolleyes:
 
Als je zelf die te gebruiken plaatjes van een correcte naam voorziet wil ik het VBA gedeelte wel voor je doen.
 
Ik kan niet testen of het in jouw versie van Office ook werkt, maar probeer dit maar eens:
Bekijk bijlage lijst met foto.xls

Je kan een nummer in kolom B invullen en het bijbehoorde plaatje zal in kolom D verschijnen.
Een eventueel al bestaand plaatje in dezelfde cel wordt eerst verwijderd.
Als je in kolom B een cel met de DEL toets leeg maakt verdwijnt het plaatje.

De plaatjes heb ik allemaal van gelijke grootte gemaakt en er ruimte voor gemaakt om het te plaatsen.
Dat mag je zelf voor de rest doen.

De gebruikte code:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Column = 2 And Target.Offset(, -1).Value > 0 Then
        On Error Resume Next
        ActiveSheet.Shapes("P_" & Cells(Target.Row, 1)).Delete
        On Error GoTo 0
        If Target.Offset(, 1) <> "" Then
            Application.ScreenUpdating = False
            Sheets("overzicht artikelen").Shapes(Target.Offset(, 1)).Copy
            Target.Offset(, 2).PasteSpecial
            With Selection
                .ShapeRange.IncrementTop 2.25
                .ShapeRange.IncrementLeft 2.25
                .ShapeRange.Name = "P_" & Cells(Target.Row, 1)
            End With
            Application.ScreenUpdating = True
            Target.Activate
        End If
    End If
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond Edmoor,

Werkt perfect, alleen heb ik nog een vraag of uiteindelijk in Blad2 ook deze afbeeldingen geplaatst kunnen worden, in kolom B worden de getallen opgehaald uit het invulblad. Daar werkt het niet nadat ik daar ook de VBA code heb gezet, alleen als je in Blad2 zelf getallen in kolom B zet komt de afbeelding te voorschijn. Heb je hier nog een oplossing voor?

Alvast bedankt.:D

Bekijk bijlage lijst met foto.xls
 
De code is niet afhankelijk van het blad waarop deze werkt. Op Blad 2 werkt het nog op de manier met functies. De code kan je ook zo achter Blad 2 plaatsen maar zal je de indeling en werking van Blad 2 gelijk moeten maken aan het invulblad. Ook kan je er 1 Sub van maken die voor beide bladen kan worden gebruikt, maar dat wil ik dan ook wel doen.
 
Laatst bewerkt:
Het is voor mij het belangrijkst dat de afbeeldingen in Blad2 automatisch afgebeeld worden als in invulblad in kolom B een nummer van een afbeelding wordt ingevuld.
In Blad 2 is dit een stuk beveiligd (kolom A t/m F), waar niets ingevuld kan worden maar wel tekst en een afbeelding zichtbaar wordt.
 
Ok, dat had ik niet begrepen. Je wilt dus dat als in het invulblad een foto wordt geplaast dat deze tevens op dezelfde positie in Blad 2 komt?
 
Nee, op blad 2 moet alleen een foto geplaatst worden als in kolom b een getal staat, wat uit het invulblad is gehaald met de ALS-functie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan