• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alleen cellen kopieren waar een getal staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertkars

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2015
Berichten
44
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een bestellijst, waarbij ik per onderdeel een lijst maak. Het invul bestand is sheet "Totaal per onderdeel"
de sheet "Complete bestellijst" zijn alle totalen
de sheet "drankposten is een berekening waarvan de totalen in sheet "totaal per onderdeel" naar rato zijn verwerkt.
Wat ik wil is in de sheets "F1 tm/ L4" de gegevens uit sheet "totaal per onderdeel" uit de betrreffende kolom laten zien, waarbij alleen de rijen te zien zijn waar een getal in staat.
Bijvoorbeeld:
In sheet "F1" staat rij 7 kolom c wel vermeld en rij 8 kolom c niet.

Ik voeg het bestand bij, en ik hoop dat er een oplossing is.
Indien de oplossing VBA is, dan moet ik melden dat ik daar totaal geen verstand van heb, maar alles valt te leren.

Alvast bedankt :)Bekijk bijlage Bestellijst nieuw.xlsx
 
met deze code in je werkbladen verstopt ie de rijen met 0. Dat begreep ik tenminste uit je vraag.

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Dim R, cell As Range
Set R = Range("B20:B218")
For Each cell In R
If cell.Text = "0" Then
cell.EntireRow.Hidden = True
Else
cell.EntireRow.Hidden = False
End If
Next cell
End Sub
 
In sheet "F1" staat rij 7 kolom c wel vermeld en rij 8 kolom c niet.
Kan je dit even uitleggen? In rij 7 staat niets en in rij 8 staat 'Kolom A bevat door magazijn afgeleverde aantallen'
 
@ VenA
Je hebt gelijk, ik heb daar verkeerd gekeken, ik bedoel sheet "f1" in cel 23 kolom b staat wel een getalen in rij 24 kolom b staat een nul. Ik wil alleen de rijen laten zien waarbij er in kolom b een getal staat, anders dan nul
 
Laatst bewerkt:
@SjonR,

Dat is inderdaad wat ik wil, ik wacht even de andere reactie af. Wellicht dat er nog een andere manier is die voor mij eenvoudiger is :)
 
In de module van Thisworkbook

Code:
Private Sub Workbook_SheetActivate(ByVal Sh As Object)
If InStr("F1F2F3F4L1L2L3L4", Sh.Name) Then
  Dim u As Range
    For Each cl In Columns(2).SpecialCells(-4123)
      If cl.Value = 0 Then
        If u Is Nothing Then Set u = cl Else Set u = Union(u, cl)
      End If
    Next cl
  If Not u Is Nothing Then u.EntireRow.Hidden = True
End If
End Sub

Wel even de foute formules uit de diverse bladen halen.
 

Bijlagen

  • Bestellijst nieuw.xlsb
    196,7 KB · Weergaven: 18
@ VenA,

Bedankt hiervoor, ik heb het bestand geopend dat je stuurde om te zien wat je gedaan hebt. Ik kan dat niet terugvinden, maar het werkt wel :)
Je schrijft dat ik foutieve formules in de diverse bladen moet halen. Hoe bedoel je dit? Ik weet kennelijk niet wat een foute formule is ;)
 
In bv blad 'L1' B84 staat ='Totaal per onderdeel'!#REF! en dan gaat het niet goed.
 
of met een 1-liner

Code:
Private Sub Workbook_SheetActivate(ByVal Sh As Object)
  If InStr("F1F2F3F4L1L2L3L4", Sh.Name) Then Sh.Columns(2).AutoFilter 1, ">0"
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan