instellen gmail op Thunderbird : link naar authorisatie imap naar Google werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Berichten
340
heb mijn Gmailaccount op Thunderbird ingesteld geheel volgens alle instructies, 5 x alles nagekeken Nieuwste versie Thunderbird, alle instellingen gedaan ook op mij Gmailaccount in de webmailinstellingen imap / pop volgens de aanwijzingen op het forum van Mozilla. Echter na het instellen van Thunderbird krijg ik authorisatiescherm dat wil doorlinken naar Google. Dit werkt echter niet, hoe vaak ik ook er op klik. Heb standaard mailprogramma op Thunderbird ingesteld. De link is inactief.

Wie helpt mij ?
 
toegang tot minder veilige apps toestaan lijkt me niet erg handig. Thunderbird is toch een veilige app neem ik aan. het probleem doet zich voor op Windows 10 op een laptop. Thunderbird op mijn desktop werkt prima met mijn gmailaccount.

Als ik al mijn gegevens heb ingevoerd: Naam, emailadres en wachtwoord en dan op de knop Gereed klik, opent zich een Google-scherm, waarop staat: Inloggen op doorgaan naar Thunderbird emailaccount en de blauwe knop Volgende. Als ik daar op klik gebeurt er niks, ik wordt dan niet doorgelinkt. Het probleem is dus, waarom word ik niet doorgelinkt naar het volgende scherm.
 
zou kunnen te maken hebben met de, meestal vervloekte, vernieuwde loginprocedure van gmail.
 
Het is opgelost. De oorzaak was mijn virusscanner/ firewall. Toen ik die uit zette, kon ik het programma wel installeren.Bedankt voor het meedenken
 
Ik zat met hetzelfde probleem. Ik heb de nieuwste versie van thunderbird opgehaald en nu werkt het wel.
Het zou wel fijn zijn geweest als Thunderbird òf automatisch de nieuwste versie installeert òf aangeeft dat er een nieuwe versie is.
 
Ik zat met hetzelfde probleem. Ik heb de nieuwste versie van thunderbird opgehaald en nu werkt het wel.
Het zou wel fijn zijn geweest als Thunderbird òf automatisch de nieuwste versie installeert òf aangeeft dat er een nieuwe versie is.

kan je instellen bij extra ==> opties
 
Bedankt voor je reactie.
Even gecheckt: updates staan wel op automatisch installeren, dus op de een of andere manier is dat niet helemaal goed gegaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan