• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doorkopieren besturingselementen

Status
Niet open voor verdere reacties.
ga da even testen wat de barcodescanner dan doet, maar ik denk dat de scanner dan van kolom D naar kolom H zal springen
ik hoe je op de hoogte

update:
Mijn gedachte klopt, de barcodescanner springt dan naar de eerste NIET beveiligde cel op dezelfde rij

Dus ik blijf bij het idee, om via een knop, een macro laten draaien op het moment dat we gaan aanvinken, zoals in mijn voorbeeld
ga daar even op verder zoeken
 
Laatst bewerkt:
Of de linked cells op een ander blad zetten?
Ik heb geen scanner dus kan dat zelf niet testen.
 
Of de linked cells op een ander blad zetten?
Ik heb geen scanner dus kan dat zelf niet testen.

Ben al blij dat je wil helpen hoor, een andere pagina is geen optie, omdat dit tabblad in een werkmap komt, waar we telkens gaan tabbladen automatisch bijvoegen, dus wil ik graag alles op een tabblad behouden

Lees ook mijn update hierboven
 
Kan een verborgen blad zijn natuurlijk, dat zit niks en niemand in de weg.
 
Heb het opgelost met 2 knoppen, dus klaar is kees
ga nu op zoek, hoe ik een besturingsknop kan opmaken met een bepaalde kleur, wil hier werken met GROEN ROOD, zou kunnen we direct zien of de "vinkjes" actief staan of Non actief staan :thumb::thumb:
 
Als een vinkje gezet is dan zie je die toch al?
 
tuurlijk :thumb::thumb::thumb::thumb:

had met een gewone opdracht knop gewerkt, stom van mij, thx voor de tip :thumb:
 
@edmoor
ik heb verder gebouwd op je voorbeeldbestandje van daar straks, en nu loop ik vast op ergens een beveiliging die staat geactiveerd, ik vermoed daar van E tot J
kan zoiets ?
 
Dat zou kunnen. In #6 staat een vobeeld van hoe je dan kan zetten of opheffen.
 
haha, tja, dat zoek ik al een ganse avond om dat aan te passen, alleen vind ik die code nergens niet terug, voel me nu echt een beginneling hoor

kan je me even op weg helpen, anders moet ik terug vanop nul beginnen, in andere werkmap ....
 
Dat zou zonde zijn. Plaats je document even.
Die E t/m J moeten dus beveiligd zijn als het blad beveiligd is?
 
Neenee, je mag alle beveiligingen wegnemen

zal het dan wel aanpassen hoor

wat je wel mag doen, als je zin en tijd heb, is eens kijken naar mijn code voor het aanpassen van mijn tabblad (naam) als ik een blad toevoeg, ik wil daar cel C1 aan koppelen maar wil niet werken :evil::evil::evil:

Bekijk bijlage StockInUitDef.xlsm

update: klopt E tot j moet beveiligd zijn
 
Laatst bewerkt:
Code:
If Target.Count = 1 And Target <> "" Then Sh.Name = [COLOR=#0000ff]Format(Target.Value, "ddmmyyyy")[/COLOR]
 
Zo dan....
Ik heb eerst de routine "Sub MacroToewijzen()" uitgevoerd (hoeft nu dus niet meer).
 

Bijlagen

  • StockInUitDef JKP.xlsm
    244,3 KB · Weergaven: 28
@Harry

je code werkt prima als ik handmatig een datum ingeef.
Code:
Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$C$1" Then
        If Target.Count = 1 And Target <> "" Then Sh.Name = Format(Target.Value, "ddmmyyyy")
    End If
End Sub

Nu heb ik een klein formule gemaakt als volgt (formule komt in cel C1)

Code:
=ALS(C2<>"";VANDAAG();"")

Als ik nu de naam ingeef in cel C2, verschijnt de datum vandaag, maar veranderd de tabblad naam niet meer ? Ook had ik dan graag gehad dat de tabblad naam wordt cel C2 & C1

Ook loop ik vast in het "leegmaken" van de vinkjes bij een blad toevoegen (hetgeen wel werkte in een andere werkmap?)

Code:
Sub BladToevoegen()
    Application.EnableEvents = False
     
     With Sheets("basisxlt")
        .Unprotect
        .Range("C2:C5").ClearContents
        .Range("B8:D200").ClearContents
        .Copy , Sheets(Sheets.Count)
        .Protect DrawingObjects:=False, Scenarios:=False
        [B][COLOR="#0000CD"]For Each it In .CheckBoxes
        it.Value = False[/COLOR][/B]
        Next
     End With
    
    Application.EnableEvents = True
End Sub

Tom
 
@edmoor

beveiliging is opgelost, maar .....
ik wil nu verder werken aan het tabblad, dus ik doe handmatig beveiliging opheffen, maar als ik dan een cel activeer wordt steeds het tabblad terug beveiligd
Kan dus niks meer verder ontwikkelen :)

Tom
 
Daar heb ik niks aan veranderd dus zal je moeten kijken waar dat gebeurt. Ik zal er vanavond ook even naar kijken.
 
heb het gevonden .... even een private sub aangepast, en kan dus voorlopig verder :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan