netwerkkabel met rj45

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel0138

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Berichten
165
Worden van een netwerk kabel met een rj45 stekker alle 8 draden gebruikt of niet allemaal? Van mijn experiabox loopt een netwerkkabel naar de tv en één naar de desktop.
 
Ja, die worden alle 8 gebruikt. Ik denk dat je beter even kan uitleggen wat je bedoeling is.
 
Voor zover ik weet heb je voor 1 Gbit alle acht kabels nodig. Voor 100 Mbit minimaal 4.
 
Ik bedoel gewoon, stel dat één draadje geen verbinding maakt en het is toevallig een draadje wat geen dienst doet, heb ik dus geen probleem. Ik wist niet dat het aantal draden met de snelheid te maken heeft. Ik zou denken dat draad nummer zoveel en zoveel voor de verbinding zorgt ongeacht of het tv of internet is.
 
Wat PHP4U zegt is juist: voor 100 Mbit/s verbindingen worden maar 4 aders gebruikt. Dus als het een 100 Mbit/s verbinding betreft en er is (toevallig) 1 van de 4 ongebruikte aders 'kapot'/gebroken, dan zou je er geen last van mogen hebben. Dat wordt natuurlijk anders als je dezelfde netwerkkabel gaat gebruiken voor een 1 Gbit/s verbinding, waar alle 8 aders relevant zijn...

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan