• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule copiêren naar meerdere cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Havana100

Verenigingslid
Lid geworden
22 jul 2014
Berichten
309
Beste,

In bijlage een voorbeeld. Ik zou graag de formule die in cel B1 en C1 staat, simpel doortrekken naar de cellen B2 tot Bxx en idem voor de cellen C2 tot Cxx.

Bij een gewone formule is dit natuurlijk geen enkel probleem maar in deze formule zou, in het voorbeeld in cel B2 dus moeten komen 'C:\Dropbox (EVS)\CF\[501.xlsm]csv'!$EB$1 en cel B3 dan 'C:\Dropbox (EVS)\CF\[503.xlsm]csv'!$EB$1 en zo verder naar beneden. Idem voor de cellen in kolom C. in cel C2 zou dus 'C:\Dropbox (EVS)\CF\[501.xlsm]csv'!$EA$1 en in cel C3 'C:\Dropbox (EVS)\CF\[502.xlsm]csv'!$EA$1.


Iemand enig idee? zelfs als ik in de formule het getal 0 (van 500) wil veranderen in 1 (om 501 te verkrijgen) heb ik reeds een probleem.


en sowieso weer bedankt ! Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx
 
Deze in bijvoorbeeld E2:
="'C:\Dropbox (EVS)\CF\[" & A2 & ".xlsm]csv'!$EB$1"

En dan dit in B2:
=INDIRECT(E2)
 
Edmoor,

bedankt hoor maar zou het kunnen dat de formule indirect enkel werkt als de map(pen) open zijn? Het zou de bedoeling zijn dat er toch wel een tiental waarden zouden moeten opgehaald worden uit ongeveer een twee honderd verschillende excel files. Is dat mogelijk?
 
Dat werkt inderdaad alleen met open documenten.
 
bedankt hoor, maar is er een oplossing zonder de mappen te openen? Met een macro of iets dergelijks?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan