• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wachttijd machines berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ascasa

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2010
Berichten
5
Hallo,

Voor mijn afstuderen ben ik bezig met het maken van een KPI-dashboard.
Nu wil ik graag de wachttijd van de machines berekenen, dus hoeveel tijd er tussen het einde van de ene order en de start van de andere order zit.
Hierbij heb ik een voorbeeld bestand, is het mogelijk om de tijden in kolom E automatisch te berekenen.
De machines draaien van 8:00 tot 16:30. Als order op 1-5-2017 om 16:30 eindigt en de volgende start op 2-5-2017 om 11:00 is de wachttijd dus 3 uur.
Dus is het mogelijk dit automatisch te berekenen en rekening te houden met de werktijden en weekenden"?
Ik hoor graag of dit mogelijk is of niet.

Met vriendelijke groet,

AstridBekijk bijlage Voorbeeld bestand.xlsx
 
Mijn vba kennis is zeer gering. Zou vba wel de oplossing kunnen geven voor dit probleem?
 
Een poging met gewone formules, via een aantal hulpkolommen om de stappen duidelijker te maken.
 

Bijlagen

  • Copy of Voorbeeld bestand.xlsx
    10,4 KB · Weergaven: 73
en deze met vba_Function (je kunt hem net zo als iedere andere excel_function gebruiken)
ps het kan vast eenvoudiger. maar het gaat om het principe
zie grijze cellen
 

Bijlagen

  • Voorbeeld bestand met vba (versie 1.xlsm
    18,1 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt:
sorteer op kolom A

zet in E3: =IF(A3=A2;B3-C2-15,5/24;"")
numberformat: u
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan