Apple beginner vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankdubbe

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2008
Berichten
886
Hallo
Ik ben een windows 10 user en besef dat sommige programmatjes zoals Malaware bytes, ccleaner vlc player beter zijn dan sommige onderdelen standard bij windows geleverd !

Welke third party apps zijn er nodig als extratjes op mijn mac book pro ?

vele dank
 
Bedoelt u programma's zoals Malaware bytes en CCleaner?

Ik ben nu 5 jaar een Macbook Pro gebruik en heb deze nog nooit nodig gehad. VLC player is overigens gewoon te downloaden voor Mac.
 
In de tijd dat ik Mac gebruik heb ik nog geen last van virussen gehad. In het verleden werd altijd gezegd dat er minder virussen voor Mac dan voor Windows werden gemaakt maar weet niet of dat nu nog op gaat.

Het kan natuurlijk een kwestie van geluk zijn dat ik nooit getroffen ben door een virus maar wanneer men een beetje nadenkt en geen rare sites bezoekt of mailtjes opent met bijlages die u niet kent denk ik dat je geen virusscanner nodig hebt. Dit is natuurlijk mijn persoonlijke standpunt. Hetzelfde geldt voor CCleaner.

Mocht u toch een virusscanner of CCleaner willen gebruiken; Mac is tegenwoordig zo gebruikelijk dat er van de meeste virusscanners en CCleaner ook wel een Mac versie bestaat. Even googlen en je hebt het.
 
Er is ook een MBAM for Mac, het is freeware.
CCleaner voor uw Mac nooit gebruiken, maakt meer kapot dan je lief is :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan