american megatrends en backup maken van ssd card 16 gb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Addepat

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2004
Berichten
180
Hallo,
Sinds een aantal weken krijg ik het startupscherm van American Megatrends te zien, en als ik doorstart een melding over mijn Sandisk SSD card 16 Gb dat die gebackupt moet worden.
Het is dus duidelijk een foute melding. Hoe kan ik deze meldingen verwijderen? De melding blijft komen ook nadat ik de card verwijderd heb.
 
Omdat ik niet precies weet wanneer het scherm komt, ga ik er van uit dat het na het opstarten van windows gebeurt.

Ik heb niet win 8 voor me, maar de procedure zal er veel op lijken.
Open taakbeheer (Rechterknop op onderste balk in scherm)

Stop de kaart er in en kijk welk item/taak er dan bij komt.

Probeer van dat item de bestandslocatie te openen.

Als dat gelukt is kun je als dat bestand je niets zegt, naar die bestandsnaam Googelen.
Wellicht dat je dat programma dan kunt verwijderen.


Gebeurt het bij het opstarten van windows, dan is het het BIOS waar de melding vandaan komt.
Na het aanzetten naar het bios toe. Druk daartoe een van volgende toetsen voor dat hij echt opstart of kijk wat het eerste scherm aangeeft welke toets je moet gebruiken
bv: esc, f1, f2, f7, f8, f10, f12

Dan wat kijken of je een instelling vind die de zaak test. die zou je dan kunnen uitzetten.
Hier kan ik je niet mee verder helpen, daarvoo ken ik de verschillende BIOSen niet goed genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Verplaatst naar deze sectie.
 
Laatst bewerkt:
Nou ik snap het niet meer. Onder apparaatbeheer geeft ie ook aan of dat er een sandisk ssd 16 gb schijf is geinstalleerd. In de bios zie ik niets wat ik uit zou kunnen zetten. Ook hier geeeft hij aan dat zo'n schijf is geinstalleerd. Ik heb een Acer Predator. Ik maak hem straks open om te zien ik wat kan ontdekken.
 
Als je hem toch openmaakt, haal dan alleen de stekker van de kaartlezer los. Start hem dan op en kijk wat het resultaat is.
 
Als je hem toch openmaakt, haal dan alleen de stekker van de kaartlezer los. Start hem dan op en kijk wat het resultaat is.

Doe ik, bedankt voor de tip. Ik heb Acer gecontacteerd maar kreeg geen duidelijk antwoord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan