• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Barcode herkennen, en controlegetal berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartvt78

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2017
Berichten
24
Hallo beste mede forum gebruikers.

Ik ben dit weekend weer op zoek gegaan naar een antwoord, waarop ik gedeeltelijk ben vastgelopen. Hopelijk kan iemand mij helpen. Ik heb reeds verscheidene historische topics gevonden ivm barcodes, maar een oplossing voor dit vraagstuk heb ik niet gevonden.

Kort geschetst: Er bestaan verschillende soorten barcodes (lengtes). De opzet van de bijgevoegde file is, enerzijds herkennen wat voor barcode het is, en dan het controlegetal berekenen. Ik heb hierover wel wat info gevonden, maar het concreet in een excel formule steken, lukt me niet met mijn bescheiden kennis van excel.
Ik heb het denk ik wel duidelijk omschreven in de file zelf. Hopelijk kan iemand me hierbij helpen. Indien meer info nodig is, geef ik die uiteraard graag, en hopelijk kan iemand mijn ontbrekende puzzelstukjes oplossen.
Alvast bedankt

Mvg,
Bart
 

Bijlagen

  • Barcode Berekening.xlsx
    15 KB · Weergaven: 343
wil je de hele berekening erbij? of alleen de uitkomst?

Regel 24 is relatief simpel (waar x de checksum is):

=AFRONDEN.NAAR.BOVEN(X/10;0)*10-X
 
Bekijk bijlage Barcode Berekening Update.xlsxHoi Wampier,

Bedankt voor de snelle reactie. Die formule is inderdaad al een deel van de oplossing.
Ik heb het aangepast in de file, en zet deze dan hierbij ook terug op het forum als update. Hartelijk dank hiervoor. We zijn al een stukje dichter bij de totale oplossing. Kan iemand nog verder helpen? Alvast bedankt. Een totale oplossing zou super zijn uiteraard
 
Hoi Gijsbert,

Jou oplossing is het helemaal, in combinatie met de oplossing van Wampier. Heb enkel nog cel V1 naar TEKST omgezet, om beginnende 0'en weer te geven in het resultaat. Maar het lijkt me nu wel helemaal ok te zijn.
Hartelijk dank om mee te denken.

Mvg,
Bart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan