Hoe makkelijk website "onderhouden" zonder HTML aan te passen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pctje1205

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2015
Berichten
104
Hallo iedereen

Ik wil een site maken over een minecraft server die ik beheer. Op die site moeten regelmatig nieuwe posts komen maar ook plugins die bijvoorbeeld weergeven hoeveel spelers er online zijn. Ik wou deze eerst in HTML maken omdat ik hem dan volledig naar mijn zin kan opstellen maar om dan een nieuwtje te plaatsen zou ik helemaal terug in de HTML code moeten duiken en dat zie ik niet echt zitten. Is er dus een mogelijkheid om snel iets te posten op de website? Ik heb al gehoord van WordPress, Joomla, Drupal enzovoort maar met dat heb ik nog nooit gewerkt dus ik weet niet hoe dat werkt. Belangrijk detail: het moet gratis zijn!

Alvast bedankt!
 
Ik zelf raad Wordpress aan. Het enige wat vereist wordt is een webhostingprovider met PHP en MySQL. Het is een kwestie van Wordpress te downloaden, te uploaden bij je webhostingprovider en vervolgens je site te openen en de installatieprocedures te volgen.

Lukt dat?
 
Wordpress is een zeer goed idee, en voor een website met alleen html heb je sowieso al een hoster nodig (Gratis of niet). Oh en je eigen CMS maken in php (Of node.js, of elke andere taal), maar misschien duurt dat iets te lang :p
 
@PHP4U: Ik host mijn website nu bij 000webhost welke ook WordPress ondersteund. Ik ga het zeker eens proberen!

@elimalkaas: Zoals ik al zei, ik host bij 000webhost, de free versie. Over CMS had ik tot nu toe nog niets gehoord, na even googlen werd dat al snel duidelijk. Ik heb jammer genoeg nog niet echt ervaring met PHP of Node.js. Ik ga voor WordPress denk ik om nadien eventueel naar HTML/CSS over te stappen.

Bedankt iedereen voor de ideeën! Suggesties zijn nog altijd welkom, zoniet mag hier een slotje op.
 
Geen probleem, ik heb niet zoveel gedaan eigenlijk maarja, als je vraag is opgelost kun je hem markeren als opgelost :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan