Microfoon interne, Dell laptop, valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gaarnehulp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mei 2017
Berichten
2
De interne microfoon van mijn Dell laptop valt steeds uit:confused: Ik zet hem dan weer aan via Configuratiescherm, Geluid, Opnemen, Microfoon, Eigenschappen, Niveaus (zie plaatjes). Dat werkt dan een paar seconden tot ongeveer een halve minuut. Hoe kan ik iets instellen dat hij niet meer uitvalt maar open blijft staan?microfoon aan.pngmicrofoon uit.png
Alvast dank voor jullie hulp!
 
Was wel extreem handig geweest als je ook even je versie Windows had vermeld in je startposting. :confused:

Ik denk dat een applicatie de microfoon uitzet/mute danwel dat Energiebeheer de microfoon uitzet/mute.
Zorg ervoor dat applicaties en Energiebeheer met hun fikken van (het opnameniveau van) de microfoon afblijven:
In Windows 10:
Rechtsklik op 'het luidsprekertje' in het systeemvak en kies Opnameapparaten.
Klik op je microfoon en kies de knop Eigenschappen.
Zet in tabblad Geavanceerd beide opties uit onder/in Exclusieve modus
Zet in tabblad Luisteren de optie aan die "Ingeschakeld laten als de computer op een batterij werkt" heet (dus niet ingeschakeld zetten/laten: "Automatisch uitschakelen om energie te besparen")

Tijs.
 
Zeer bedankt Tijs, maar het was niet de oplossing. Het probleem zit in het tabblad "Niveaus" onder de Eigenschappen van Microfoon. Het doet zich nog steeds voor. Dus als je nog een tip hebt, graag!
Inderdaad Windows 10.:(
 
Ik heb verder geen idee. Mogelijk een instelling bij een of andere speciaal configuratiescherm van je geluidskaart? Kijk eens in bij alle hulpprogramma's van Dell en ook in Configuratiescherm (waarbij je de weergave op Kleine pictogrammen zet om alle items te kunnen zien, mag (na checken) weer terug op de normale weergave wat mij betreft).

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan