Niet alle gebruikers getoond op aanmeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcop1989

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2012
Berichten
492
Wij maken binnen ons bedrijf(je) gebruik van Windows Server 2003 en meerdere pc's. Nu werken op 1 pc 3 medewerkers (om beurten uiteraard:evil:). Op het Windows aanmeldscherm van deze pc wordt altijd maar 1 gebruiker getoond en niet alle gebruikers die kunnen inloggen op de pc.

Ik heb al via Google e.e.a. opgezocht, maar kom er met behulp van onderstaande sites niet uit:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/835167-Keuze-gebruikers-inlogscherm
https://www.eightforums.com/tutorials/14632-sign-show-all-users-last-user-windows-8-a.html

Wie kan mij verder helpen?
 
Omdat het Windows (2003) domein accounts zijn en de pc in dat domein is ingedragen wordt er "niet grafisch" ingelogd (dus een dialoogvenster waar gebruikersnaam, wachtwoorden evt. domeinnaam en inloggen via dialup networking kan worden aangegeven).
Daar kan (natuurlijk) maximaal 1 gebruikersnaam alvast staan, namelijk (doorgaans) de laatste gebruiker die zich aanmeldde (of via een ingreep in de registry een 'vaste' gebruikersnaam).

Zo herinner ik me het.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Omdat het Windows (2003) domein accounts zijn en de pc in dat domein is ingedragen wordt er "niet grafisch" ingelogd (dus een dialoogvenster waar gebruikersnaam, wachtwoorden evt. domeinnaam en inloggen via dialup networking kan worden aangegeven).
Daar kan (natuurlijk) maximaal 1 gebruikersnaam alvast staan, namelijk (doorgaans) de laatste gebruiker die zich aanmeldde (of via een ingreep in de registry een 'vaste' gebruikersnaam).

Zo herinner ik me het.

Tijs.

Dank je voor de uitleg. Helder. Hier is geen oplossing voor te vinden?
 
Nee. Het scherm toont de laatst ingelogde gebruiker.

Wel kun je instellen in de policies (of registry) dat hij de laatste ingevulde gebruikersnaam niet onthoud en iedereen dus altijd naam+wachtwoord moet invullen
 
Als ik daar een 'oplossing' voor kende dan had ik die er bij geleverd. Mogelijk hebben anderen wel een idee, maar vlgs. mij is die er niet.

Tijs.
 
Oké, helder. Dank je. Ik heb geprobeerd om het account alleen op de computer zelf aan te maken, maar dat gaat niet volgens mij omdat de server (en bestanden op de server) gekoppeld moeten zijn. Klopt dat?
 
Ik vraag me even af wat het probleem ook eigenlijk is. Want om fatsoenlijk te kunnen werken zijn er 2 mogelijkheden. Iedereen logt in met een eigen account. Spannend dat diegene dan even zn gebruikersnaam moet intoetsen, of je logt in met een algemeen account en dan heeft niemand nergens van last van (tenminste niet van het inloggen).

Nu lijkt het alsof je een combinatie van beiden wilt maken, want ook met een lokaal account krijg je het inlogscherm te zien.

Als je lokaal account hetzelfde wachtwoord heeft als op het domein dan kun je in ieder geval bij de netwerkshares.


Misschien tijd om het hele ontwerp eens onder de loep te nemen en de server door iets moderners te vervangen. Server 2003 is tenslotte al 14 jaar oud. Of misschien wel overstappen naar iets als Synology. Zou voor jullie ook nog wel eens kunnen werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan