recaptcha werkend maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob1970

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2012
Berichten
296
op deze website www.met-rob.com/dongen staat onderaan een contactformulier waar ik google recaptcha aan toe wil voegen.

Ik krijg het (na 3 uur proberen) niet werkend.

Ik zie de melding: FOUT voor site-eigenaar: ongeldige sitesleutel

Bij de site van google staat bij "step 2" (zie bijlage) eea uitgelegd waar ik echt niets van snap.
Weet iemand raad aub

Of een alternatief?

Schermafbeelding 2017-05-02 om 18.15.53.png
 
Laat je huidige code eens zien? Ik kan natuurlijk niet in een glazen bol zien hoe je het nu geimplementeerd hebt.
 
Het probleem is nu geheel anders. sorry

De code voor recaptcha is verbonden aan een domeinnaam.
Het staat nu op de site waar het ook hoort te staan

Nu is de melding weg maar ik kan het formulier gewoon versturen als ik het hele "recaptcha gebeuren" oversla.

Normaal gesproken zouden er bijvoorbeeld verschillende plaatsjes moeten verschijnen waarvan je er enkele moet kiezen om het formulier te kunnen versturen.
Deze komen niet tevoorschijn.

In de bijlage zie je de 2 stappen die je moet volgen.
Stap 1 is correct uitgevoerd.
Van stap 2 begrijp ik werkelijk niets.

Schermafbeelding 2017-05-02 om 21.09.10.png
 
Laatst bewerkt:
Hoe ziet je code er nu uit?
 
Welke code? Ik neem aan dat je de broncode van de pagina zelf kunt bekijken.

Ik lees nu ook op internet dat je ipv recaptcha misschien beter een minimale invultijd in kan stellen.
Mensen hebben vaak wat langer nodig om een emailformulier in te vullen dan een bot.

Weet jij misschien hoe ik dit in kan stellen?

Dit is overigens mijn php code welke ik gebruik om het emailformulier te laten verzenden:

<?php
if (!isset($_POST['name']) || !isset($_POST['email']) || !isset($_POST['message'])) {
echo 'U heeft niet alle velden ingevuld!';
exit;
}

$naam = htmlspecialchars($_POST['name']);
$email = htmlspecialchars($_POST['email']);
$message = htmlspecialchars($_POST['message']);

$tijd = time();
$datum = strftime('%d/%m/%y %H:%M', $tijd);
$ip = getenv('REMOTE_ADDR');
$message = $naam.' met het e-mailadres '.$email.' en het IP '.$ip.' stuurde op '.$datum.' het volgende bericht:
____________________________________
'.$message.'
------------------------------------';

mail('robarnoe@live.nl', 'Bericht van website', $message, 'From: '.$email);

header('location:http://www.---.com/bedankt.html');
?>
 
Laatst bewerkt:
Waar is je re-captcha implementatie op dit moment? Volgens mij staat er in de documentatie ook een PHP re-captcha oplossing.

Verder is exit niet nodig. Waarom moet je script dan stoppen?
 
Ik ben een leek op het gebied van php, dus ik weet niet wat je bedoeld met: "Verder is exit niet nodig. Waarom moet je script dan stoppen?"

De re-captcha implementatie is er nu niet. Dat is nu nét het punt wat ik niet begrijp.
Ook niet als ik de documentatie doorlees. Ik kan nergens geen nederlandstalige uitleg vinden.
Ik heb geen flauw benul wat ik verder moet doen.

Ik heb eerder vandaag deze tutorial ( https://www.youtube.com/watch?v=XjN0j4JQqVI&t=956s) van 35 minuten stap voor stap uitgevoerd, helaas zonder succes.
 
Je script moet niet stoppen, maar je moet netjes en eind eraan breien. En dat doe je niet met exit.

Als je toch bezig bent met PHP, is het niet handig om een basistutorial te zoeken? Als je auto rijdt moet je ook de theorie kennen.

Ik zal straks eens kijken naar een PHP-oplossing voor re-captcha.
 
Ik ga me ook meer verdiepen in php maar daar heb ik nu helaas niets aan.

Wel alvast bedankt voor de moeite die je neemt om me te helpen.
 
Op phphulp.nl loopt ook een dergelijk topic? Jouwes misschien? In dat geval is het handig om daar voortaan ook naar te verwijzen.
 
Ik heb mijn vraag ook daar gepost Idd. Normaal gesproken heb ik niet zoveel haast. Maar omdat het in dit geval om een website van een klant van mij gaat dacht ik op deze manier sneller een oplossing te hebben.
 
Niet vervelend bedoeld, maar jij neemt opdrachten aan zonder enige ervaring voor wat de klant vraagt? Ik vind het best opvallend en ik hoop dat je hier in de toekomst je niet mee in je voeten schiet. Als je programmeert moet je bewust zijn WAT je precies doet. Anders kan je zo een veiligheidslek openbaren, en zal je klant jou aansprakelijk kunnen stellen voor eventuele schade.

Toch iets om over na te denken.
 
Het is in mijn ogen niet de beste tutorial op enkele puntjes na, maar wel een mooie opstap naar een goed formulier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan