'Akkoord pagina' voor gebruik hotspot

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo allemaal,

Ik zou graag willen weten hoe je iemand toegang geeft tot je gast netwerk, wat open is, of iedereen een persoonlijke inlogcode geeft (net als bij betaalde hotspots) en voordat je er gebruik van kan maken eerst akkoord moet gaan met de voorwaarden, net als bij de openbare hotspots in ziekenhuizen, bibliotheken en andere openbare gelegenheden. Kan dat gewoon met elke router? Ik kan die pagina eventueel hosten op mijn NAS.

Ik weet niet hoe zoiets officieel heet dus ik wist ook niet waarnaar ik moest zoeken op Google.

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel en mij kunnen uitleggen hoe dit te realiseren.

Is er misschien een kant en klaar script voor zoiets?

Ik hoor graag van jullie.

Mvrgr.

Nossie
 
Zoiets heet een Captive Portal.

Zul je zelf iets met Linux moeten gaan knutselen of een router moeten hebben die van andere firmware is te voorzien (dd-wrt bijv.).

Zakelijk soms noodzakelijk, maar in de praktijk storend. Wifi signaal is er namelijk wel dus Android schakelt over naar Wifi. Maar zolang je dus niet naar je webbrowser gaat komt er dus ook geen Skype, E-mail, Whatsapp, etc... binnen. Nog mooier wordt het als je signaal niet overal even sterk is. Raak je namelijk je signaal ook maar even kwijt, werkt je Wifi niet.
 
Ik heb dat dd-wrt nooit aangedurfd.... Ik heb zoiets van 'mijn routers werken goed, dus waarom het risico lopen dat dd-wrt flashen fout gaat.'

Aan de ene kant ben ik ook wel nieuwsgierig of het echt een verbetering is voor mijn routers en met name het wifi signaal.

Ik gebruik een TP-LINK Archer C7 en een TP-LINK TL-WDR3600 (3600 in gebruik als accespoint). Volgens mij kunnen ze allebei voorzien worden van dd-wrt maar nogmaals, ik durf het niet aan. Kan ik bijvoorbeeld ten alle tijde terug naar de originele firm/software?

Wat zijn de voordelen van dd-wrt ten opzichte van originele firm/software?
Kan ik met dd-wrt die 'Akkoord' pagina op de router hosten?

Graag jullie advies.

Mvrgr.
Nossie
 
Of je terug kan hangt er een beetje van af:
a)DD-WRT werkt maar bevalt je niet, dan kun je terug
b)Gaat er tijdens het flashen iets mis dan heb je een setje dure onderzetters. Maar dat geld voor elke firmware flash

Er zijn gratis captive portals voor DD-WRT http://www.hotspotsystem.com/installation-guide-dd-wrt . Scheelt je extra hardware en stroomkosten. Maar zoals ik al zei. Let ook op de nadelen van zo een portal.
 
Je moet wel goed kijken of Tomato/DD-wrt/openwrt ook alle features ondersteund van je router. Met name de archer heeft nogal wat problemen gekend (maar kan inmiddels opgelost zijn)

Aan de andere kant heb ik zelf jaren mijn routers voorzien van andere firmware (waaronder de originele WRT waar de firmware naar genoemd is) en heb daar nooit problemen mee ondervonden.

Ben onlangs echter overgegaan naar een complete set van ubiquiti en daar zitten dit soort features standaard in met officiele support. "grappig" genoeg is deze semi-professionele apparatuur goedkoper dan de duurdere thuisrouters, maar dan moet je ook wel bereid zijn tijd te investeren in het leren van de interface.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan