Sleutelhanger

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaylinn

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2017
Berichten
23
Hallo allemaal :D
Ik zat gister achter de iMac, ik kwam, voor mij, op een bekende pagina waar altijd de gebruikers naam en wachtwoord
al staat ingevuld,het viel mij op dat het wachtwoord/gebruikers naam er niet meer stond en moest het zelf in vullen.
Meestal als ik al de eerste letter vd gebruikers naam invult dan word al automatisch alles ingevuld door de sleutelhanger van mijn iMac
ik vind het makkelijk dat safari mijn wachtwoorden bewaard in de iCloud sleutelhanger.
Maar deze keer moest ik het zelf doen, en daar komt hij, ik wist natuurlijk weer niet wat het wachtwoord was.
Ik dacht nou ga ff het wachtwoord opzoeken in de sleutelhanger, maar mijn verbazing was groot dat mijn
wachtwoord er niet meer was, erger nog alle wachtwoorden van vele web site's waren uit de sleutelhanger verdwenen :shocked:
De wachtwoorden die zijn verdwenen zijn alle van Safari web site's.

Ben als de dood dat ik misschien wel gehackt ben of zo.
Ik gebruik een Avast virusscanner die geen virussen kan vinden.
Wie heeft een idee hoe dit zou kunnen?

Dankjewel voor het lezen van mijn probleem, en ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe het zou kunnen dat
mijn wachtwoorden verdwenen zijn.

Greetzz Jaylinn:D
 
Niet zelf die webwachtwoorden om zeep geholpen via het terugzetten van Safari naar basisinstellingen vanuit Safari zelf of de webwachtwoorden van Safari gewist via een of andere opschoonutility?

Meer tips heb ik niet, want ik heb geen MAC.

Tijs.
 
@ Jaylinn,

Gebruikt u een cleaner.app?, zoals clean my mac of zoiets?
Zet een back-up terug naar het moment vóór het probleem.

Er is géén virus op een Mac computer, u kunt de Mac wel scannen met MBAM for Mac.
 
Niet zelf die webwachtwoorden om zeep geholpen via het terugzetten van Safari naar basisinstellingen vanuit Safari zelf of de webwachtwoorden van Safari gewist via een of andere opschoonutility?

Meer tips heb ik niet, want ik heb geen MAC.

Tijs.
Bedankt voor de reactie:d Nee opschoonutility of dergelijke opschoon progjes gebruik ik zeker niet.
Bij mac is het zo, als ik dus zelf die wachtwoorden zou willen verwijderen dan moet ik, voor bevestiging, mijn hoofdwachtwoord invullen,
dus dat heb ik dan ook niet per vergissing mijn wachtwoorden verwijderd:(

@ Jaylinn,

Gebruikt u een cleaner.app?, zoals clean my mac of zoiets?
Zet een back-up terug naar het moment vóór het probleem.

Er is géén virus op een Mac computer, u kunt de Mac wel scannen met MBAM for Mac.


Bedankt voor uw reactie en voor de link;) Zelf nooit op mijn iMac een soort van cleaner gebruikt.
Ik heb met MBAM mijn pc laten scannen, en gelukkig niets gevonden :D
maar het blijft echt vreemd dat mijn safari wachtwoorden zijn verdwenen.
ik hoop dat ik me nu verder geen zorgen hoeft te maken voor een evt hacker.... toch?...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er schijnen in de sleutelhanger applicatie 2 sleutelhangers te bekijken te zijn namelijk de lokale en de iCloud versie. Heb je ze beiden bekeken?
Zie deze link

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel Tijs voor je berichtje.
Bedankt voor de link:thumb:
Ik heb ze beide bekeken, ik zie de nieuwe (die ik sinds eergisteren weer opnieuw hebt ingevuld) website wachtwoorden staan, maar de oude verdwenen web site's wachtwoorden zijn nergens te bekennen :confused:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij een virus had ik verwacht dat alles weg zou zijn, niet alleen de Safari webwachtwoorden.

Ik heb geen verdere tips/ideeën meer


Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan