Herkennen van dvd's (de schijfjes niet het station)

Status
Niet open voor verdere reacties.

chila

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2003
Berichten
135
Mijn vorige pc is defect. Aangezien ik een melding kreeg dat er een probleem was met de harde schijf,
heb ik zoveel mogelijk mijn foto's en belangrijke documenten op een dvd gebrand.
Mijn vorige pc had Win7. Ik heb een paar weken een laptop geleend van mijn schoonzus, ook met win7.
Deze herkent de dvd met de bestanden en foto's gewoon. (Dvd+RW)
Nu heb ik sinds gisteren een andere pc met Win10 maar deze herkend deze dvd's dus niet.
Een installatie disk herkend hij dan weer wel. Ook een gewone aangekochte dvd herkent hij niet.
Het lampje op de drive gaat na paar seconden uit en als je in verkenner op het dvd station klikt dan geeft hij aan dat er geen disk is en de lade gaat open.
Is dit iets van Win10 of moet ik de verkoper even contacteren?
 
Compleet nieuwe setup qua hardware of heb je hardware vervangen?
 
Ik heb niets vervangen. Ik heb deze pc gisteren van een lokale PC handelaartje gekocht.
Het is een gebruikte en heb ook gewoon garantie.
Ik weet alleen dus niet of het aan de drive zelf ligt dat hij het niet leest of aan windows 10.
 
Zit er wel een drive-unit in die DVD-RW ondersteund?
Overigens ondersteund Windows 10 geen Video DVD's meer.
Data DVD's zouden geen probleem moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
RW's zijn vanaf de dag dat ze uitgevonden zijn een min of meer kleine ramp; 50% kans dat ze het goed doen en de andere 50% dat ze het niet doen.
Ik stel voor dat je het simpel houdt en nog even die laptop leent waarop die RW'tjes het wel goed deden. Pak een externe hdd en kopieer de hele handel van die RW'tjes naar die externe hdd en hang die vervolgens aan je nieuwe machine. Succes voor 99,9999% verzekerd.
 
dat heb ik dus ook gedaan ;)
maar gewone dvd's met film bijvoorbeeld worden ook niet herkend
 
Is en blijft lastig. Als hij een installatie CD / DVD wel; herkent (van Windows en / of een ander progje) dan zou je mogen (moeten) aannemen dat de laser niet defect is. Wat dan de reden wel is? Kortom, als hij sommige (fabrieks) schijfjes wel herkent en andere weer niet, is het een redelijk vaag probleem.
Dat DVD's met films (eigen gebrande of gekochte?) niet worden herkend, kan met eigen baksels liggen aan het merk / type schijfje en als het gekochte schijfjes betreft kan het mogelijk een regiokwestie zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dan moet ik helaas even passen. Als het station helemaal niet zou werken, dan zijn er wel een paar troubleschoot dingetjes te bedenken, maar dat 'ie sommige schijven wel leest en andere weer niet is voor mij nu dan even onverklaarbaar.
 
Ja vind ik dus ook. Ik bel morgen de verkoper wel even.
Hij heeft computer service aan huis en hij heeft hem gisteren ook hier gebracht maar kon hem toen nog niet direct aansluiten.
Mocht toch bellen als er iets was. Hij moet toch komen want de 2 USB poorten aan de voorkant herkennen ook niets terwijl ze wel gewoon
zichtbaar zijn in apparaatbeheer ;)
 
chila zei:
Zijn gekochte dvd's gewoon deze regio dus.
Als de regio in je stuurprogramma van het station niet goed staat ingesteld dan werkt het ook niet.
Apparaatbeheer>DVD/RW station>eigenschappen>DVD-regio>Regio 2
Je weet zeker dat het een DVD-RW station is en geen DVD-ROM?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan