Een tekst copieren en plakken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.691
Geachte forum leden.
Ik heb een vraag over een tekst selecteren en dan plakken om te vertalen.
Ik zie vaak tekst staan in een programma in een popup Deze kan ik dan wel selecteren maar niet plakken
Is daar een oplossing voor ?? Ik heb al geprobeerd met een schermopname maar dat werkt niet
Misschien in word en dan knippen en plakken ??
e de waele
 
In welk programma en popup? Geef een voorbeeld. Een schermopname, screenshot is een afbeelding.
 
IK heb hier een voorbeeld hoe het er uit ziet Schermopname (13).png
Ik wil de tekst die in deze popup staan vertalen dat is de bedoeling anders zou ik alles moeten overtypen
misschien dat daar toch iets voor is hoewel deze zeer makkelijk zijn om te vertalen.
Ik heb andere te doen die zijn wat lastiger
e de waele
 
In dat kader van Select PIDs dialog zie ik ook > Opslaan (rechtsonder). Dat is dan vermoedelijk een tekstbestand en van daar kun je dan verder werken en wel kopiëren en plakken.
 
Ik ga dat proberen ik laat nog wat horen,
Dat klopt maar in dat vak komen alleen de afkortingen te staan daar heb ik dus niet aan
Het gaat om de benamingen in het vak Omschrijvingen die zou ik willen kopieren en plakken ?? En daar staat geen opslaan bij.
e de waele
 
Een keuzelijst in een programma is geprogrammeerd om één waarde(kolom) terug te geven. Zo'n kolom 'Description' zit niet in de output, maar is dus door de ontwikkelaar ingebouwd. Kortom: als je de output niet kunt kiezen, kun je hem ook niet gebruiken.
Tenzij je bij de broncode kan.
 
OK dan ga ik er verder niets mee kunnen zo te horen.
Ik kan wel een printscreen maken en de tekst er uit snijden en in word zetten en dan daar achter de betekenis vertalen.
Dat ga ik eens proberen
e de waele
 
Dat werkt ook niet ,ook in exel niet . Ik zit steeds met het kader er rond dat is de oorzaak.
Ik zou gewoon regels moeten hebben om achter te kunnen typen Dat kader moet weg ??
e de waele
 
Andere manier. > Maak een zo goed mogelijk, duidelijk screenshot eventueel meerdere waarop de tekst goed leesbaar is. Sla deze .jpg (screenshot) bestanden op en start deze op. Converteer de afbeelding naar Tekst Plain en download deze en dan kun je verder werken. Probeer de mogelijkheden zelf uit. Je moet wel altijd de uitgevoerde teksten controleren!
Voorbeeld gemaakt aan de hand van jouw afbeelding.
Bekijk bijlage 113808_Proeftekst.txt
 
Laatst bewerkt:
Ik ga het uitproberen Ik heb uw tekst geprobeerd te vertalen en dat is gelukt
Dus het zou bij mij ook moeten gaan als het niet goed gaat dan hoor je het wel
alvast heel veel dank
e de waele
 
Heb OCR geinstalleerd werkt prima dus heel veel dank voor uw reactie en de oplossing
e de waele
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan