Berekeningen in subformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Ik heb altijd een hekel gehad aan subformulieren en het verwijzen vanuit het hoofdformulier naar een berekening in een subformulier (werk liever met statistische domeinfuncties) maar probeer het nu toch, in Access 2016 NL. (Voor het voorbeeld heb ik voor het beide formulieren gewoon de namen van MS genomen)

In de voettekst van het subformulier staat een berekend veldt txt_Aantal.

Als ik daarnaar wil verwijzen vanuit het hoofdformulier zie ik in eerste instantie dit:
subformulier1.JPG
Het subformulier wordt getoond met een rapporticoon, en een lege inhoud
Pas na opslaan en heropenen van het hoofdformulier zie ik wat ik wil:
subformulier2.JPG

Dit lijkt me een bug? Herinner me niet dat het zo was in vorige Office versies?
 

Bijlagen

  • subformulier2.JPG
    subformulier2.JPG
    75,3 KB · Weergaven: 56
Heeft even geduurd, maar ik werk nu eenmaal liever niet met Access 2016. Ik kan je probleem niet reproduceren; als ik een subformulier gebruik met een totaal in de voettekst, kan ik die probleemloos gelijk gebruiken in het hoofdformulier. Ik zou dus graag jouw db erbij zien, om te kijken of ik het kan reproduceren. Want in mijn db's lukt dat niet.
 
Het kan idd op één of andere manier aan de db liggen, want ik heb het vandaag geprobeerd in 2010 en daar had ik hetzelfde probleem, maar nooit gehad in het verleden.
De (afgeslankte) DB staat hier:
http://dropcanvas.com/ptbz2
Op het hoofdformulier met het subformulier doet het probleem zich niet meer voor vermits het bewaard werd
Maar als je een nieuw formulier maakt en daarin een subformulier zet gebaseerd op een tabel (ik doe dat gewoon met de wizard) heb ik het vermelde probleem. Niet als ik het subformulier maak gebaseerd op een formulier dat al bestaat.
 
Ik heb het formulier met subformulier gemaakt met de wizard (sweet memories; moet nog de tijd van de gulden zijn geweest dat ik nog met de wizard iets maakte; ) ), maar geen centje pijn. Uiteraard moet je het formulier eerst opslaan voordat je het totaalveld in het subformulier ziet, maar ik zag gelijk het juiste object. Kortom: ik kan het nog steeds niet reproduceren :). Ik vermoed ergens een foutje in je echte db. Zeker als je het met deze db ook in 2010 hebt. De volgende vraag is dan natuurijk: heb je het in andere databases ook? Zo ja: in alle databases?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan