IPCam met veel omwegen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

PromisedLAN

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mei 2017
Berichten
2
Goedenavond allemaal!

Ik ben werkende op een minicamping in Brabant en sinds een aantal jaar hebben
wij een zogenoemd "Hotspot Gateway" netwerk van Pheenet. Om nog specifieker
te zijn, zijn wij in het bezig van een Pheenet WAS105-R.

Door de recente stijging in inbraken willen wij ons terrein beveiligen met een
aantal IP-camera's welke op afstand te bekijken zijn.

Nu is de camping voorzien van verschillende VAP's (Virtual Access Points) waarop
onze gasten kunnen inloggen om zo gebruik te maken van het internet.

Het liefst sluiten wij deze IP-camera's aan op dezelfde VAP's, maar ik
vroeg mij af of dit überhaupt wel mogelijk is.

Een kort schema van de route welke de data aflegt volgt hieronder:
IPC > Access Point > Hotspot Gateway > Router.

Na even kort gekeken te hebben wilde ik de IP-camera's sowieso
een Static IP geven en deze daarna in de "Hotspot Gateway" configureren
als een virtuele server met een externe port.

Daarna wilde ik deze externe port weer configureren in mijn Ziggo router.
Om een lang verhaal kort te maken, is zoiets mogelijk?

Vragen omtrent mijn verhaal zijn altijd welkom!
 
Als je access points meerdere SSID's ondersteunen kun je een apart beveiligde SSID gebruiken? Ben je volgens mij meteen klaar.
 
Goedemorgen!

Ik zou inderdaad ook een VAP in kunnen stellen om alleen de IPC's te ondersteunen. Alleen mijn Access Points ondersteunen maar één SSID. Dat is daarom érg jammer!

Alleen via de Hotspot Gateway kan ik 7 VAP's installeren. Dit staat dan los van de werkelijke Access Points, dit heeft te maken met het service domain.

Algoed, van alle werkelijke (fysieke) Access Points komt alle data terug naar de Hotspot Gateway. Het zou dan toch mogelijk moeten zijn dit via meerdere SSID's te doen?

Dit zijn mijn VAP's
MCMH-1 (VAP > Camping Ferdinand (AP)
MCMH-2 (VAP) > Camping Ferdinand (AP)

Hier zie je dus dat alle Access Points wel dezelfde SSID gebruiken, maar niet verbinden met hetzelfde Virtual Access Point. Wederom te maken met het service domain en het bandwitch control.

Mijn voornaamste vraag is dan ook, als ik de IPC vrijstel van inloggen, kan ik dan doormiddel van het portforwarden van een virtual server en daarna het gewone portforwarden de camera's gebruiken?

In de Hotspot Gateway zie ik namelijk niet zo snel een andere mogelijkheid naast DMZ om de poorten te configureren.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet precies welke gateway je hebt, maar als ik het goed begrijp krijg je per virtual ESSID ook een geïsoleerd VLAN. Kun je dat VLAN niet gebruiken om de data veilig uit de gateway te krijgen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan