• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe vaak komt er een combinatie voor op een tabblad (selectie)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wwalman

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2015
Berichten
8
Beste experts,

Ik houd een agenda bij in Excel, nu wil ik echter weten hoe vaak er iemand op bezoek is geweest per maand.

Zie afbeelding.

Hoe vaak is Jenna de Beste op bezoek geweest in de maand mei. Nu staat ze er 3 keer op 1 dag echter is dit 3x 15 minuten. Ik wil dat dit als 1 keer wordt meegerekend in plaats van 3x.

Met hartelijke groet,

Walter van de Geest
 

Bijlagen

  • Vraagstuk excel.png
    Vraagstuk excel.png
    32,7 KB · Weergaven: 43
Plaats s.v.p. een EXCEL-bestand i.p.v. een plaatje. Dit is tenslotte geen photoshop forum.
 
Ben je met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo, vraag is toch duidelijk ! of zal ik het bij je thuis in komen typen om een beetje fatsoenlijke hulp te krijgen van je !!! :D
 
Zucht... Hoe moet ik nu een correcte oplossing voorstellen als ik eerst een plaatje moet gaan overtypen? Dat werkt niet...

PS je hoeft niet bij mij thuis te komen, het mag ook vanachter je eigen bureau.
 
Ik deel de opvatting van @Alexcel
 
Goed. Ik heb het plaatje bekeken. Zoals AlexCel al aangeeft is het bijvoegen van een Excel voorbeeld beter. Hierin kun je meteen aangeven welke uitkomst je verwacht en eventueel wat je zelf al hebt gedaan.

Vraag die ik heb m.b.t. het plaatje en de tekst in de vraag is de volgende. Je geeft aan dat Jenna de Beste 3x op bezoek is geweest, maar dat dit als 1 bezoek moet worden geteld. Het lijkt mij dat het bezoek totaal 3 kwartier heeft geduurd (alle kwartieren sluiten aan een). Wat als Jenna om 9:15 een kwartier is geweest, maar ook om 11:30? Moet dit ook als 1 worden geteld of zijn dit 2 bezoeken?
 
Hierbij het excel bestand.

Aan het einde van het bestand wil ik een lijst met namen en daarachter hoe vaak ze geweest zijn in de maand mei.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld rooster hulp.xlsx
    82,9 KB · Weergaven: 29
Als je ook mijn vraag in #6 kunt beantwoorden hebben de helpers denk ik alles wat nodig is om je verder te helpen. :)
 
Nee. Toch nog een paar vragen. Aan het einde van het bestand is kolom OP en verder? Of liever onderaan (na regel 50)?

En hoe moet deze lijst opgebouwd worden?
Voornaam1 Achternaam1 Aantal
Voornaam2 Acthernaam2 Aantal
Etc.
 
Als Jenna de Beste om 09.15 3 aaneensluitende kwartieren is geweest telt dit als 1 bezoek. Is ze op die dag later nog een keer geweest bijvoorbeeld om 12.00 3 kwartieren zijn het in totaal 2 bezoeken.

Uiteindelijk komt iedereen maximaal 1 keer per dag dus het zal niet voorkomen dat iemand 2 keer per dag komt.
 
Daarna mag iets komen van hoe vaak de kinderen in die maand geweest zijn

Voornaam - Achternaam - Aantal keer

Klopt helemaal!
 
Ben je met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo, vraag is toch duidelijk ! of zal ik het bij je thuis in komen typen om een beetje fatsoenlijke hulp te krijgen van je !!! :D

Beste MrBob, dit soort niets toevoegende en vijandige reacties zijn we niet echt van gediend hier op het forum. Graag achterwegen laten dus.
 
Ik heb helaas nog niets mogen ontvangen. Hebben jullie eventueel nog meer informatie nodig? Lukt het jullie ook niet?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan