You tube full screen met 8800 gt doet het slecht, gewone video gaat oké!

Status
Niet open voor verdere reacties.

GW2

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2012
Berichten
556
Kaart er net weer in, tijd gewoon onboard gpu gebruikt. Leek even mis, maar toch weer aan de praat. Spelletje speelde die goed, maar vreemd genoeg het volle scherm bij een y-tube video speelt heel vreemd, dacht eerst, hij gaat gewoon traag, maar vooral geluid is vervormd, seconden tellend loopt die gelijk met de klok. Toch is het pas sinds de kaart er weer in zit. Iemand idee of wat aan kan gedaan? Gewone video speelt die wel!
 
Misschien kan deze hardware niet goed de nieuwe HTML5 video's van YouTube afspelen. Er zijn nog steeds mogelijkheden om Flash te gebruiken. Onder Firefox heb ik HTML5 Video Omschakelaar add-on. Probeer voor uw systeem Flash te downloaden.

HTML5 gebruikt ook meer rekenkracht. Als u ziet dat vensters slecht schuiven of tekst en pagina's moeilijk scrollen, dan is de driver van de grafische kaart waarschijnlijk niet goed geïnstalleerd.
 
Heb ventilator vervangen, niet voor de originéle, maar temps zijn niet te raar, maar is meteen mis met beeldvullend (12?? bij 10??). Probeer even behoorlijk spelletje, kijken hoe dat gaat, flash heeft niks geholpen.
 
Oké, met spel slaat die ook vast, koel probleem ga ik vanuit. kijken maar weer. doeg.
 
Bij Flash in plaats van HTML5 de pagina even vernieuwen.

Is de goede NVidia driver, voor uw Windows versie en ook 32 of 64 bits, wel geïnstalleerd? Staat in het NVidia stuurprogramma de resolutie van de monitor in de lijst juist geselecteerd? Als dat zo is dan kunt u bij een ander merk kaart misschien ook drivers vinden op de site van die fabrikant. Schuif bij de instellingen van de grafische kaart de schuifbalk tussen Snelheid en Kwaliteit naar Snelheid.

Wat ik verder nog kan bedenken dat is dat in de BIOS opnieuw de keuze moet worden gemaakt tussen "on-board chipset" en PCI slot"

OpenHardwareMonitor is een goed programma om de temperaturen te kunnen zien.
 
Prestatie / kwaliteit optie vond ik wel, op prestatie gezet, y-tube nog steeds zelfde. Ook kaart wat beter in elkaar gezet, dus misschien daardoor, maar spelletje loopt ineens ook gewoon goed (zelfde instellingen als daarvoor). temperatuur 94 graden, maar met lagere temperatuur loopt video wel slecht, dus misschien niks temperatuur te maken. Komt me wat vreemd over allemaal., onboard videokaart speelt video oké, maar kan spelletje lang niet aan, rateld mijn boeren verstand wat (zwam beetje, moet ergens kwijt, bedankt aanhoren).
 
Laatst bewerkt:
Oké, geprobeerd in andere sneuper, daar is die wel gewoon goed? html omvormer werkte helaas ook niet voor firefox.
 
Laatst bewerkt:
Nog wat verder gezocht, maar was wel door wat werd gezegd. Extensie nog gedownload die wel naar flash omzette, of zoiets, en verhip het werkt weer normaal. Maak me er maar met bedankje vanaf weer (deze had toch meteen zelf kunnen vinden achteraf, voor 't vervolg).
 
Laatst bewerkt:
Scrollen in y-tube maakt nog steeds dat geluid overslaat raar genoeg, wat die eerst ook deed, maar mee te leven zo, al met al . Zien wel wat rare dingen nog gaan opduiken.
 
Laatst bewerkt:
U heeft duidelijk geen slag in de tong, Flash moet geïnstalleerd worden voor iedere "Browser" die dat niet heeft. Meet de prestaties door te kijken of ook de HD video's niet moeilijk doen terwijl ze wel bufferen in de voortgangsbalk.

De temperatuur van 94 graden is te hoog maar wanneer dit steeds al bij aanvang zo is dan zal de temperatuur sensor stuk wezen, anders niet gebruik maken van geavanceerde mogelijkheden om de GPU processor snelheid te verhogen.

Graag gedaan.
 
Scrollen in y-tube maakt nog steeds dat geluid overslaat raar genoeg, wat die eerst ook deed, maar mee te leven zo.

Kruisende post.

Als u een stuurprogramma heeft voor de geluid chips zoals Realtek. Verwijder dat dan eens van de computer bij Software. Nodig zal het voor gewone stereo luidsprekers niet zijn en deze stuurprogramma's zijn soms niet goed gemaakt of erg belastend voor het systeem. Windows zal dan zelf na opstarten de nieuwe hardware (geluid chip) herkennen en installeren.

Zoals vaak gezegd wijst slecht scrollen en slecht schuiven van vensters er op dat niet de goede grafische driver geïnstalleerd is. Is die ervaring, behalve de storing in het geluid, wel goed? Bij gebrekkig schuiven en haperend scrollen: De grafische kaart scheelt de helft van de snelheid van de computer maar zonder een goede driver kan deze nauwelijks presteren. De versie ervan is te vinden bij Apparaatbeheer > grafische adapters > Eigenschappen. Ga ook op zoek naar een geschikte driver bij zowel de fabrikant van de kaart (drivers en support) als de maker van de chipset (NVidia) Heel af en toe is het mogelijk om een oudere driver/stuurprogramma te installeren.
 
Bedankt, ben eerst wel even zat weer, en omdat zo mee te werken is, probeer misschien later nog 's.


Ps "Geen slag in de tong"? betekent zoiets als "die leutert maar door"? Sorry, wel eens zo'n aanval, was 't mezelf al bewust tijdens typen, maar laat maar staan dacht ik nog. En pot3 dat niet meteen iemand er over valt? (of even voorzichtig aankaart). Zal proberen beetje gedeisder op te stellen.
 
Dacht even soort nederlands woord voor browser te doen voor de variatie, maar voor duidelijkheid, in chrome is alles goed. Flash geïnstalleerd, en een soort html naar flash extender (wat ook maar is) en dat werkt grotendeels. Speelt video gewoon af, maar nog wel kuren als je scrolt, en op andere site net, speelde een video, redelijk stotterend , in klein venster, ga ik ondertussen met muis over aankliktoetsen op andere plaats van de pagina, dan stottert de video (nog meer). Geen haast bij (moest er ook nog eens bijkomen), kleine storinkjes, flink beter alweer mee te leven zo.
 
Laatst bewerkt:
Browser wordt sneuper. Dat u zou doordraven dat heb ik nog niet gemerkt, anders niks van aantrekken.
 
Overclocken, daar bracht u me op een idee, ntune wil niet installeren helaas. Als je maar met kleine stapjes doet, kan niet echt verkeerd gaan toch? zodra artefacts, dan stapje terug, temps in begin in de gaten houwen (Eigen risico natuurlijk).

Ps Of laat het, lang tevreden zo, moet maar 's zien.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan