mail verzenden met php

Status
Niet open voor verdere reacties.
dit is wat ik nu heb.
Code:
$website_naam = 'joliez';
$eigen_emailadres = 'voorbeeld@joliez.nl';
$error_emailadres = 'voorbeeld@joliez.nl';
$naam_verzender = 'anjo';
$email_verzender = 'voorbeeld@joliez.nl';
$bcc_emailadres = '';
$html = false;

$headers	 = 'From: ' . $website_naam . ' <' . $eigen_emailadres . '>' . "\r\n";
$headers	.= 'Reply-To: ' . $naam_verzender . ' <' . $email_verzender . '>' . "\r\n";
$headers	.= 'Return-Path: Mail-Error <' . $error_emailadres . '>' . "\r\n";
$headers	.= ($bcc_emailadres != '') ? 'Bcc: ' . $bcc_emailadres . "\r\n" : '';
$headers	.= 'X-Mailer: PHP/' . phpversion() . "\r\n";
$headers	.= 'X-Priority: Normal' . "\r\n";
$headers	.= ($html) ? 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n" : '';
$headers	.= ($html) ? 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n" : '';


mail ('klant@klantdomein.nl', 'bladie', 'bloe', $headers);

Dit werkt niet en volgend de host zitten er fouten in het script. ik ben echter nu al bijna een dag aan het klooien en krijg het niet voor elkaar. Hulp is zeer gewenst.
 
De provider gaf aan dat de hosting in orde was en dat het toch echt aan het script lag.

Ik heb daarom voor de headers een ander script op internet opgezocht en dat aangepast.
Het werkt nu wel.
Voor degenen die vergelijkbare problemen hebben hieronder de code die ik nu gebruik:

Code:
    $headers  = "From: testsite < mail@testsite.com >\n";
    $headers .= "Cc: testsite < mail@testsite.com >\n"; 
    $headers .= "X-Sender: testsite < mail@testsite.com >\n";
    $headers .= 'X-Mailer: PHP/' . phpversion();
    $headers .= "X-Priority: 1\n"; // Urgent message!
    $headers .= "Return-Path: mail@testsite.com\n"; // Return path for errors
    $headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n";
    $headers .= "Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1\n";

Met enorme dank voor alle hulp. Ben blij dat het nu opgelost is.

groetjes, Anjo
 
Ik heb nog nooit klachten gehoord over dat script wat ik gaf.
Maar om dergelijk gedoe met headers te voorkomen gebruik ik altijd PHPMailer. Dat werkt een stuk aangenamer!
 
Ik heb nog nooit klachten gehoord over dat script wat ik gaf.
Maar om dergelijk gedoe met headers te voorkomen gebruik ik altijd PHPMailer. Dat werkt een stuk aangenamer!

phpmailer werd ook geadviseerd door de host. Maar omdat ik een eenvoudig script al niet werkend kreeg (ik denk dat deze host een vrij strenge restrictie heeft. Wellicht reden dat script niet eerder voor problemen zorgde. Ik heb echt zeer zorgvuldig gelet op tikfouten) was ik bang dat het iets bij de host zou zijn en dan werkt phpmailer ook niet. En het is een eenmalig iets. Mocht ik in de toekomst vaker tegen dergelijke problemen aanlopen dan duik ik daar zeker eens in.
Hoe dan ook, ik ben nu echt blij dat het werkt.

nogmaals met dank

groetjes, Anjo
 
phpMailer houdt zich direct aan de strikte standaarden, zodat jij dit niet hoeft te doen.
Ik raad je aan om je er eens in te verdiepen.
 
phpMailer houdt zich direct aan de strikte standaarden, zodat jij dit niet hoeft te doen.
Ik raad je aan om je er eens in te verdiepen.

ik acht de kans groot dat ik dat binnenkort eens ga doen. eerst even het contactformulier afmaken... weet je een veilige download plek? zonder wrapper of ander leuks?
 
Ik weet niet wat je bedoeld met een 'download' plek?

Anyway, ik heb zelf ook even gekeken naar het script wat bij jouw niet werkt. En hier werkte het prima.
Mijn headers waren als volgt
(kan je bekijken door deze te echo'en en door htmlspecialchars te halen.)
Code:
From: Website <contact@mijnachternaam.nl>
Reply-To: Ikzelf <ikzelf@mijnachternaam.nl>
Return-Path: Mail-Error <contact@example.org>
X-Mailer: PHP/7.0.12
X-Priority: Normal

Ik denk dat jouw hosting zich erg strak aan de regels houdt. En het enige verschil lijkt mij de Reply-To waar de mailserver van je provider op struikelt, en dat vind ik wel vreemd.
Die zie ik niet terug in jouw werkende code. Ik zou ze toch eens vragen hoe dit zit, en waarom die van mij niet werkte. Het klinkt als een foute instelling bij hun of iets dergelijks.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat er ook strakke regels gehanteerd worden. met downloadplek bedoel ik waar ik het beste de bestanden vandaan kan halen die bij phpmail horen.

en nou vergeet ik nog te antwoorden op het tweede deel van je vraag; de host heeft duidelijk te kennen gegeven geen php-code gerelateerde vragen te beantwoorden. En alhoewel ik ook denk dat er ergens iets "botst" (en het dus geen php-code gerelateerde vraag is) wil ik niet te veel "doorhameren" aldaar. misschien nog wat goodwill nodig in de toekomst.

groetjes, Anjo
 
Laatst bewerkt:
de host heeft duidelijk te kennen gegeven geen php-code gerelateerde vragen te beantwoorden.
Ik kan me indenken dat hij niet zomaar problemen van anderen wilt oplossen. Maar als een stuk kant-en-klare code die op een website staat om raadselachtige redenen niet werkt, en een vergelijkende code wel. Dan mag ik aannemen dat ze wel open staan om uit te zoeken waarom het niet werkt. Ze kunnen immers hun services (mailserver verbeteren bijv.) er flink mee verbeteren. Zo moet je dat juist zien. En als ze dat weigeren, zegt dat meer over hun klantvriendelijkheid.
 
ben ik met je eens. misschien kom ik er nog op terug maar vooralsnog heb ik het er even helemaal mee gehad.
ik denk ook dat er daar ergens iets te streng afgesteld staat. Ik ben weliswaar een leek op dit gebied maar het betrof kant-en-klare code en sukkel-bestendig (precies wat ik moet hebben) door het vooraf declareren van diverse variabelen. Ik ben uiterst zorgvuldig geweest in het intikken van de diverse mailadressen wat tikfouten en dergelijke betreft en ik ben er dan ook zeker van dat daar het probleem niet lag.
Hoe dan ook, voor nu kan ik vooruit. Ik wacht even de verdere houding van en de ervaring met deze provider af. Ik ben al eerder tegen beveilingingsproblemen aangelopen. Om beveiligingsredenen werkte in eerste instantie (was bij een andere site) .htaccess niet. Een hele simpele (toegang IP wel/niet). Dit bleek overigens een instelling van hen te zijn.

ik ben verder op zich tevreden over deze provider. ik mag ook niet te veel eisen want het is een hele kleine website en ook een kleine ruimte (lees: niet duur). En in eerdere gevallen naar vermogen vriendelijk en doeltreffend geholpen. maar ik mag wel eisen dat het aan normale regels voldoet. En ik kon in dit geval in eerste instantie niet beoordelen of dat zo was.
 
beste
ik gaf een functie iscrime aan( dit zal je in de loop der tijd aanpassen om elementen uit te filteren) het is niet onverstandig checks te doen of captcha.

indien je het niet doet kan het zijn dat je overspoeld word met nutteloze spam/of ongewenste crime
 
beste
ik gaf een functie iscrime aan( dit zal je in de loop der tijd aanpassen om elementen uit te filteren) het is niet onverstandig checks te doen of captcha.

indien je het niet doet kan het zijn dat je overspoeld word met nutteloze spam/of ongewenste crime

Ik doe inderdaad checks. Op ingevulde data alsook op botjes. En ook nog op andere vormen (ontoegankelijke dirs, bestanden die alleen door php "geinclude" mogen worden als ze een codewoord bevatten, dergelijke dingen)
groetjes, Anjo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan