Raad of ideeen gevraagd ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tombeerke

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2017
Berichten
280
in bijlage een voorbeeld van mij bestandje

tot zover werkt alles prima, ik kan door middel van een scanner, al mijn artikelen mooi inscannen en afvinken waar nodig.

Nu wil ik het volgende bekomen:
Als mijn artikelen terug binnenkomen, wil ik deze terug gaan scannen, en wil ik af checken of de data al aanwezig is.
Indien "waar" wil ik graag die cellen in een kleur veranderen (zo krijg ik visueel een beeld van aanwezige en niet aanwezige artikelen)

Hoe kan ik best dit oplossen:
besturingselement aanmaken door middel van formulier bv checkbox ?
Wat wel een probleem is, dat de ingescande qr code, 3 cellen zijn, nl artikelnummer, artikelnaam, verkoopprijs (en in bv de checkbox gaan die dan allemaal achter elkaar staan in 1 veld)
De scanner geeft ook het teken "§" ipv "-" (als ik INSCAN heb ik klein macro die dat automatisch veranderd replace "§"; "-"

Wie kan me op weg helpen, op welke manier de terug ingescande artikelen, kunnen afgecheckt worden ?

Tom

bestand is te groot ondanks zip om op te laden :evil:
Alternatief ?
 
Een representatief deel van het bestand volstaat.
 
Beetje warrig verhaal.
Een checkbox met een veld?

Voorwaardelijke opmaak, met een kleurtje op aantal.als.
Alternatief voor het uploaden → .xlsb extensie.
 
is niet makkelijk uit te leggen zonder voorbeeld :cool:

excel bestand is reeds 34Mb ? kan dat te maken hebben omdat er 600 besturingselementen "vinkjes" per tabblad gebruikt worden ?

verder vindt ik je alternatief een heel goed idee, ik kan eenvoudig in een andere werkmap de artikelen inscannen
Ik ga morgen even kijken hoe ik best een bestand upload in mijn werkmap, en laat vergelijken + voorwaardelijke opmaak

tot hoors

nu even ontspannen na een zware werkdag :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan