• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kan iemand met excel 2016 deze testten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
waarom zet je dit niet in het bestaande draadje.
dit is zo niet echt behulpzaam.
Je mag de helpers toch wel een kans geven om te reageren in het bestaande draadje.
Ze zijn echt druk voor jou geweest.
 
Mogelijk wat vroeg, maar ik vond deze link die suggereert dat early binding icm. .Net framework en/of 32-bit VS 64-bit Excel er iets mee te maken hebben en dat refereren aan mscorlib.dll het probleem zou kunnen oplossen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Late binding voor system.collection.arraylist is de veiligste methode.
Als MS deze bibilotheek in Excel 2016 niet heeft meegeleverd heb je een probleem.
Ik denk dat je de hele macro kunt laten funktioneren met scripting.dictionary.

@puppie

Ik vrees dat je de draad waarnaar is verwezen niet goed gelezen hebt.
Sylvester is de helper, niet de TS.

Maar je hebt gelijk: in de titel moet testen natuurlijk met 1 t geschreven worden.
 
Laatst bewerkt:
dan nog blijft het vreemd dat het hier geplaatst wordt.
hier komen dan nu misschien oplossingen maar daar heeft de ts dan weer geen weet van.
al met al vreemd.
 
Niet vreemd want de helper (Sylvester) zit met een vraag.
Met het antwoord daarop kan hij de TS in de andere draad (met een totaal ander onderwerp) helpen.
Ik vind het juist heel correct van Sylvester dat hij een eigen vraag in een aparte draad in het forum start.
Het gaat hier in deze draad over een verschil tussen Excelversies, die andere draad gaat daar helemaal niet over.
Het antwoord in deze draad kan vele anderen die problemen ondervinden tussen Excelversies helpen.
 
Laatst bewerkt:
snb, is er een alternatief voor system.collection.arraylist om gemakkelijk te sorteren?
scripting.dictionary doet dat niet .
 
Je zou in een array kunnen sorteren Sylvester.
 
@sylv

Ja, system.collection.sortedlist, maar die maakt van dezelfde bibliotheek gebruik.

Maar volgens mij hoef je de gegevens helemaal niet te sorteren om ze toch goed in de planning te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
snb, voor de planning invullen is het niet nodig,
het is voor de gegevensvalidatie in G1 op het blad Diagram.

harry, hoe gaat dat met een array ?
 
Laatst bewerkt:
Bv.
Code:
Sub sorteer()
Dim arr, i As Long, j As Long, tmp
arr = Array("cq", "a", "bp", "b", "cb", "aa")
For i = LBound(arr) To UBound(arr) - 1
    For j = i + 1 To UBound(arr)
        If arr(i) > arr(j) Then
            tmp = arr(j)
            arr(j) = arr(i)
            arr(i) = tmp
        End If
    Next j
Next i
MsgBox Join(arr, ", ")
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan