Camera verbinding valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yrref79

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2017
Berichten
10
Ik heb een probleem met mijn Camera verbinding. De Camera's zijn bekabeld verbonden met de DVR die weer in verbinding staat met modem. Al jaren staan de instellingen hetzelfde zonder problemen.
De netwerkinstellingen op de DVR zet ik steeds op DHCP met de juiste IP en portforwarding... maar binnen enkele uren of dagen worden de instellingen dusdanig gehusseld waardoor alles weer verkeerd staat waaronder Statisch i.p.v. DHCP.
Wat is hier de oorzaak van en hoe is het te op te lossen?
 
In het modem. Geen idee welke je hebt en welke provider, maar daar moet je het ip vast zetten.

Heb ooit zelf een Eminent ip camera gehad, maar hij werkte echt niet maar mijn zin. Heb hem verkocht, maar ik had dus die camera een vast ip adres gegeven.
Net zoals mijn wifi printer en mijn NAS en computer.
 
Ik heb een Fritzbox staan... type 7360 geloof ik. Maar dat moet ik dan even met de service provider overleggen. Ik heb al eens eerder gedoe gehad met dat ding. En hij staat in een winkel dus ik kan mij niet permitteren dat hij er helemaal uitklapt...
Het is weliswaar een nieuwe modem, maar waarom zou hij nu pas na bijna een jaar gebruikt te hebben besluiten om niet meer mee te werken? Hoe kan dat?
 
Is het trouwens mogelijk om hier op dit forum foto's te plaatsen?.. ter voorbeeld?
 
Ja zeker.
Kies voor "ga geavanceerd" als je iets wilt plaatsen.
Upload dan je foto's "Beheer bijlage". Dat vind je terug als je naar beneden scrolt. Dus onder het tekstvak waar je je vraag in stelt.
 
IMG_20170324_093724.jpg

Ik heb wel vaker ingelogd in het modem... ik heb er zelfs een aantal keer naar laten kijken door de serviceprovider.
Bijgaand een foto met de instellingen. Zal dit de pagina zijn waar het IP adres staat vastgezet?
 
nee, dat staat er toch, dit is van de poorten., port Forwarding.

Ik denk dat je onder Home Netwerk moet kijken en dan kijken welke apparaten je hebt.
Dan dat apparaten aanklikken en configureren.

Zo gaat het hier althans, dus kijk even.

zie screenshot.

Namen7.jpgNamen8.jpgNamen9.jpg
 
Oke. Ik heb het aan laten passen op de modem.
Er is echter nog iets vaags.
Als ik de DVR op DHCP heb staan, dan klopt de IP, namelijk 192.168.178.023
Als ik hem echter op STATISCH zet, veranderd de IP in 010.142.087.186
Wat is dit toch?!
 
Standaard staan alle routers op DHCP.
Dat houdt in dat de router zelf IP adressen uitdeelt zonder dat je hier zelf iets voor hoeft in te stellen

Statisch is als je het zelf wilt instellen dus als je een vast ip adres nodig hebt.

Voor Portforwarding heb je een vast IP adres nodig.
 
Laatst bewerkt:
Oke.. dus ik zet de DVR netwerkinstelling op STATISCH en voer zelf de instellingen in... Ik ga t proberen. Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan