Notitie Standaard van DSum in query

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaulWar

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2012
Berichten
6
Ik heb in een query een veld Aantal die via DSum de waarde uit een andere query ophaalt. Ik wil dit veld echter als Standaard opmaken (met duizendtallenscheiding). In de eigenschappen van het queryveld heb ik bij notitie Standaard ingevuld, maar de waarde blijft zonder scheiding. Ook als ik er als test Percentage of #.### invoer gebeurt er niets. Hij lijkt niets te doen met de eigenschap Notitie.
In de oorspronkelijke query (en tabel) waar de gegevens vandaan komen staat het veld Aantal wel in de goede opmaak.
Alvast bedankt voor de moeite.
 
Je begaat een denkfout die an sich wel logisch is. Die denkfout is namelijk dat jij denkt dat een SUM functie een getal oplevert, en dus als getal wordt opgemaakt. Dat is niet zo: D-functies leveren altijd een tekstresultaat. Als je het veld vervolgens een standaard notatie geeft, blijft het dus gewoon een tekstveld. Je zult het veld moeten opmaken als VAST. Of de notatie moeten intypen: 0,00 bijvoorbeeld. Overigens vind ik het knap dat je met DSUM een Aantal als resultaat krijgt; als leek zou ik daarvoor de functie DCOUNT hebben gebruikt :).
 
Dank je wel. Ik ging er inderdaad vanuit dat een DSum een getal op zou leveren. DCount geeft het aantal records toch? In mijn geval heet het veld Aantal en moest de waarde ervan opgeteld worden. Ik heb het opgelost door er via Val een getalwaarde van te maken: SomAantal: Val(DSum("[Aantal]";"qrySoorten";"[EnquiryID] = " & [EnquiryId] & "AND [RegelNo] = " & [RegelNo])).
 
DCount geeft het aantal records toch?
Klopt; mijn opmerking was meer als geintje bedoeld. Persoonlijk gebruik ik veldnamen als "Aantal" nooit om een totaal te benoemen; dan kies ik toch liever voor de veldnaam "Totaal". "Aantal" is bij mij dus altijd een telling, nooit een sommering. Ik hou van duidelijkheid :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan