• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere Excel bestanden inlezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

meijer76

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2011
Berichten
18
Hallo experts,

Ik wil de tekst uit een x-aantal Excel bestanden (die allemaal in dezelfde map opgeslagen zijn) automatisch inlezen in 1 ander Excel bestand, waarbij er steeds 2 lege kolommen tussen de afzonderlijke tekst uit de bestanden zitten. Is dit mogelijk via Macro en zo ja, wat is de code?

Alvast bedankt!
 
Beste Timshel,

Ik heb geen verstand van VBA, daarom de volgende (domme) vraag: het pad van mijn bronbestand is C:\Wielrennen\2017\Gaandeweg 2017\Inschrijvingen

Waar moet ik dit pad dan precies in onderstaande code invullen?

Code:
Option Explicit

Const Pad = "C:\Users\Public\Documents\Split"

Sub tsh()
Dim ScName

For Each ScName In Split(CreateObject("Wscript.Shell").Exec("cmd /c dir """ & Pad & "*.xlsx"" /b").StdOut.ReadAll, vbCrLf)
If Not ScName = "" Then
With GetObject(Pad & ScName)
.Sheets(1).Name = Replace(ScName, ".xlsx", "")
.Sheets(1).Copy After:=ThisWorkbook.Sheets(ThisWorkbook.Sheets.Count)
.Close 0
End With
End If
Next
End Sub
 
Misschien zo:
Code:
Option Explicit

Const Pad = "C:\Wielrennen\2017\Gaandeweg 2017\Inschrijvingen\"

Sub tsh()
    Dim ScName
    
    For Each ScName In Split(CreateObject("Wscript.Shell").Exec("cmd /c dir """ & Pad & "*.xlsx"" /b").StdOut.ReadAll, vbCrLf)
        If Not ScName = "" Then
            With GetObject(Pad & ScName).Sheets(1).UsedRange
                ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row + 3, 1).Resize(.Rows.Count, .Columns.Count) = .Value
                .Parent.Parent.Close 0
            End With
        End If
    Next
End Sub
 
Bovenstaande code werkt niet bij mij. Moet er i.p.v. "Split" niet een andere omschrijving staan?
 
Op mijn testbestanden werkte de macro. Er kunnen vele redenen zijn dat het bij jou niet werkt. Ik kan daar niks zinnigs over zeggen. Met de splitfunctie is iig niks mis.
 
Oké, dan zal het inderdaad aan mijn onkunde liggen. Ik puzzel nog wel ff verder, in ieder geval bedankt voor de moeite!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan