Voorwaarden in drop down

Status
Niet open voor verdere reacties.

meijer76

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2011
Berichten
18
Script

Hallo experts,

Ik ben voor op mijn website een inschrijfformulier aan het ontwikkelen met daarin 12 drop down menu’s. Elk drop down menu bestaat uit dezelfde gegevens, nl. de namen van een x-aantal wielrenners. De bedoeling is dat men hier geen dubbele keuzes kan maken, dus er moeten 12 verschillende wielrenners uitkomen. Is dit mogelijk en zo ja, hoe (welk script)?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Javascript. Als een <select> verandert, zorg er dan voor dat met Javascript een disabled="disabled" wordt toegevoegd aan elke andere gelijknamige <option>
 
Laatst bewerkt:
Bedankt. En hoe pas ik dat toe in onderstaand script (klein stukje van het geheel):

Renner 1
[select* Renner1 include_blank "1-Gediminas Bagdonas" "2-Jan Bakelants" "3-Rudy Barbier" "4-Romain Bardet" "5-Julien Berard" "6-Francois Bidard" "7-Mikael Cherel" "8-Clément Chevrier" "9-Benoit Cosneoy " "10-Nico Denz" "11-Axel Domont" "12-Samuel Dumoulin" "581-Kristijan Đurasek"]

Renner 2
[select* Renner2 include_blank "1-Gediminas Bagdonas" "2-Jan Bakelants" "3-Rudy Barbier" "4-Romain Bardet" "5-Julien Berard" "6-Francois Bidard" "7-Mikael Cherel" "8-Clément Chevrier" "9-Benoit Cosneoy " "10-Nico Denz" "11-Axel Domont" "12-Samuel Dumoulin" "581-Kristijan Đurasek"]
 
Weet je zeker dat je niet de taal Ruby gebruikt? Ik zie het volgende op internet
include_blank: will render an optionset
 
Geen idee. Ik ben niet zo technisch. Ik heb met Wordpress een formulier (CF 7) gemaakt met bovenstaande stukje erin.
 
Ok. duidelijk, dat is geen Ruby :) Ik zal kijken of ik iets heb.
heb je het formulier live staan zodat ik het kan zien?
 
Nee, niet live. De inschrijvingstermijn start pas eind mei, dan gaat ie live.
 
Helaas, hier gaat teveel tijd in zitten. Het is extra lastig omdat je in CF 7 iets kan maken wat totaal niet aansluit op de Javascript code. Misschien hebben andere Helpers meer tijd. Deze html zou het formulier kunnen zijn - of iets anders, afhankelijk van wat je in CF 7 maakt.
Code:
<div role="form" class="wpcf7" id="wpcf7-1234-p5678-o9" dir="ltr">
<div class="screen-reader-response"></div>
<form action="een-pagina" method="post" class="wpcf7-form" novalidate="novalidate">
<!-- dit stuk 12x -->
<p>Renner 1<br />
<span class="wpcf7-form-control-wrap renner1">
<select name="renner1" class="wpcf7-form-control wpcf7-select wpcf7-validates-as-required" aria-required="true" aria-invalid="false">
<option value="">---</option>
<option value="Naam1">Naam 1</option>
<option value="Naam2">Naam 2</option>
<option value="Naam3">Naam 3</option>
</select>
</span>
</p>
<!-- -------------------- -->
<p><input type="submit" value="Verstuur" class="wpcf7-form-control wpcf7-submit" /></p>
<div class="wpcf7-response-output wpcf7-display-none"></div>
</form>
</div>
Suc6 met het formulier.
 
Beste bron,

Bedankt voor de code. Het is inderdaad een werkende code, alleen kun je nog steeds dezelfde renners kiezen. Zou je hier nog heel even naar kunnen/willen kijken?

Alvast bedankt wederom!!
 
De demo html code van CF 7 is werkend, dat is het probleem niet. Afgezien van de tijd om het Javascript te schrijven is dat er uit CF 7 iets anders kan komen dan is bedacht en dan moet het Javascript aangepast of gedeeltelijk herschreven worden. Misschien voor een CF 7 kenner.
 
Waarom gebruik je hiervoor 12 drop-downs/selects? Je kan dit toch ook doen met checkboxes? Wat is de gedachtengang hier achter?
 
Kun je via checkboxes deze voorwaarde wel makkelijk realiseren? Hoe werkt dat precies?
 
Beste PHP4U,

Ik krijg alleen het bovenste gedeelte werkend op mijn site (HTML) via CF 7, met het onderste gedeelte (Javascript) lukt het me niet. Wat doe ik fout? Waar/hoe moet ik dit gedeelte invullen binnen CF 7?
 
Het is JavaScript en je hebt er de jQuery-library voor nodig. Het sluit aan op de checkboxes die jij hebt aangemaakt.
Zonder deze in HTML te zien, kan ik niet direct zeggen hoe je het moet implementeren. Maar het komt er op neer dat de javascript het beste in een .js file moet komen te staan, welke je netjes embed in je HTML.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan