Onverwachts genaaid door ISP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Strakketak

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2015
Berichten
14
Heyy guys,

Is het mogelijk om een lopende contract te annuleren, doordat de hulplijn telefonische een leugen heeft gezegt tijdens het gesprek? Hieronder luidt mijn verhaal:

Ongeveer een maand geleden wilde ik mijn Internet-only abo van 6+jaar terug gaan updaten naar iets nieuws-recent, dus heb ik mijn ISP voor gebeld, grondig besproken over alle mogelijkheden/details en toen afgesproken. Bijv: Toen had ik samen met de telefoniste besproken over wat ik zou krijgen en kan verwachten: van een koperaansluiting met 16Mbps/1.4Mbps (dl/ul) naar glasvezel aansluiting met ongeveer 28Mbps/3Mbps (dl/ul). De prijsverandering zou van 24euro naar 30euro per maand worden. Ik zou later per mail een afspraak verwachten voor de glasvezel installatie (ongeveer 3 weken). Dit was nooit aangekomen. Alleen de bevestiging mail over de upgrade naar de betreffende abonnement (waarin geen details in staat vermeld).

Het eerste wat ik later merkte (na ongeveer 3-4+ weken) was dat mijn TV-lamp op mijn router begon te branden. Ook merkte ik een kleine snelheid verhoging naar 21Mbps/2.6Mbps (een verhoging van 3Mbps/1Mbps dl/ul). Ik had hun hierover gebeld en het gesprek was comisch: het is volgens de telefonist toch het juiste abonnement waar ik voor had gevraagd, ongeacht het feit dat het TV lampje brandt. Maar waarom is de verandering zo flauw? Omdat er op mijn adres geen sprake is van een glasvezel aansluiting.

In de tussentijd heb ik nooit per mail of telefonisch van hun over te horen gekregen. Alleen de bevestigingsmail van de upgrade, waarin geen verdere details in staat vermeld (alleen de naam van de abonnement en het verschil in kosten). Persoonlijk leek het mij dus logisch dat de 6 euro verhoging voor de extra 3Mbps/1Mbps het niet waard is, dus vroeg ik of ze de hele gebeuren ongedaan kan maken.

Dit was volgens de telefonist niet mogelijk, omdat het contract van een jaar al is begonnen met lopen. Het enige advies of hulp die ik kreeg was dat ik een klacht per mail moest indienen... Bij het afsluiten van het gesprek werd het maar leuker, omdat hij eerst voor had gesteld dat hij de klacht voor mij kon doorvoeren (wenselijk, als je +10min pauzetijd neemt om met anderen erover te bespreken), maar later stelde hij toch voor dat ik de klacht zelf moest doen. :thumb: Daarna probeerde de telefonist haastig en abrupt de telefoon te beëindigen door meerdere malen te vragen of ik 'verder-nog-vragen?' had.

Wat een *** situatie. Ik ben totaal niet boos hoor :mad:, maar na deze gebeurtenis begon ik te twijfelen of ik bij hun moet blijven of niet (met in gedachte de internetproblemen middernacht waar zij ook comische antwoorden voor gaven). Misschien weten jullie en hebben jullie vast meer ervaring dan ik wat ik in zo'n situatie moet doen :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
er is altijd een bedenktijd periode waarin je ditongedaan kunt maken.
Kan de leverancier geen glasvezel leveren of....
Om welke provider gaat dit?
 
er is altijd een bedenktijd periode waarin je ditongedaan kunt maken.
Kan de leverancier geen glasvezel leveren of....
Om welke provider gaat dit?

Hoi pup. In de bevestigingsmail staat inderdaad dat ik 14 dagen de tijd kreeg om het te annuleren, maar de snelheidsveranderding was later pas te zien via speedtest. Ik had ook gedacht dat dit bij de hele installatie hoorde ('een duurtijd van 3-4 weken', is wat ze tegen mij had gezegd).

Op mijn adres is op dit moment helaas geen mogelijkheid voor glasvezel installatie. Telefonisch had Telfort aan mij verteld dat het wel mogelijk zou zijn.

In het algemeen bieden ze glasvezel en koper internetaansluiting. Het verschil zit juist in de locatie waar je woont, maar in mijn geval krijg ik die mogelijkheid voor glasvezel internet dus niet (misschien in de toekomst pas).
 
Laatst bewerkt:
Dit verhaal kun je zo wel duizend keer vertellen. Iedereen kan een gelijksoortig verhaal zo opschrijven en het is zo herkenbaar Het is in Nederland schering en inslag. Niet alleen in deze 'branche' , maar het gaat overal zo met bedrijven, organisaties etc. Kijk maar naar de consumenten tv-programma's, Kassa, Radar etc. Het is naaien en genaaid worden. Immers iedereen in Nederland doet daar aan mee. Het gaat altijd maar om één ding, klanten meer geld uit de zakken kloppen en niets anders!
 
Laatst bewerkt:
Dit verhaal kun je zo wel duizend keer vertellen. Het is in Nederland schering en inslag. Niet alleen in deze 'branche' , maar het gaat overal zo met bedrijven, organisaties etc. Kijk maar naar de consumenten tv-programma's, Kassa, Radar etc. Het is naaien en genaaid worden. Het gaat altijd maar om één ding, klanten meer geld uit de zakken kloppen en niets anders!

Dat is waar :eek: maar ik had niet gedacht dat dit zo vies gedaan zou worden. Misschien is 'slordig' een betere woord, maar zo vies dat het telefoon gesprek eindigde.

In ieder geval, is dit niet iets wat ik voor zou willen slikken :( Wat moet ik doen?
 
Maak nooit alleen mondelinge afspraken en vraag voor je toestemming geeft altijd een schriftelijke bevestiging van de gemaakte afspraken. Als je dan de schriftelijke bevestiging ontvangt en volledig gelezen hebt geef je pas toestemming. Neem telefoongesprekken zelf op. Een mondelinge toezegging is niets waard en er is totaal geen enkele bewijs van. Dat had je kunnen weten omdat ambtenaren van de gemeente altijd mondelinge toezeggingen en beloftes doen en dat ontkennen ze later altijd en jij staat met lege handen. Dan zeggen ze ook dien maar een klacht in drievoud in en/of stap maar naar de rechter.

Telefonisch had Telfort aan mij verteld dat het wel mogelijk zou zijn.

Niet te bewijzen! Het is de één tegen de ander en een welles, nietes spel.
Kijk en jij noemt dat vies, slordig. Vuil, gemeen, misleiding, oplichterspraktijken en ga zo maar even door. Kijk die bedrijven en organisaties zitten jaren in het vak en hebben tien maal zo veel ervaring dan jou en kunnen een hele trukendoos opentrekken en daar zijn de doorsnee mensen niet tegen opgewassen. Je hebt het niet door en/of te bent te goed van vertrouwen.

Tegenwoordig moet je alles controleren voordat je zaken doet. KvK-inschrijving opzoeken, verkopergegevens controleren politie.nl, Google zoeken gebruiken, faillissementen nakijken etc.
Wat moet je doen? Kijk je kunt een klacht indienen en schrijven dat je er vanuit ging dat het een glasvezelabonnement was. En dat er dan sprake is van een misverstand. Dan vraag je of ze uit coulance-overweging de zaak terug te draaien naar het oude abonnement. Doen ze dat niet, dan maak je het jaar vol en zegt op tijd het abonnement schriftelijk op en het is ''go to hell" Telfort. Let op dat Telfort een dochterbedrijf is van KPN.
 
Laatst bewerkt:
Hier wordt ten onrechte gesuggereerd dat de bedenktijd 14 dagen is na het afsluiten van het contract voor een te leveren dienst, in plaats van de 14 dagen na ontvangst van een product. Wettelijk zal dat precies zo zijn maar de rechter heeft toch anders besloten in een zaak over Internet aanbod. Hier kon de klant pas merken hoe slecht het product was toen die de apparatuur kreeg én signaal had. Hoe dat er geoordeeld moet worden hangt grotendeels af van de precieze reden om van het contract af te willen zien. Telefoonnummer te duur en klantenservice niet goed opgeleid zal geen reden zijn, evenmin dat glasvezel niet tot aan de deur komt, dat er is gelogen of dat de prijs dan te hoog is. Dat het signaal voor u te slecht is zal een dergelijke reden wél zijn. Dat heeft u bij levering pas kunnen merken. Verslikt u zich er daarom niet in door verkeerde redenen te noemen. Als u beweert dat het beloofd is sneller te zijn dan snijdt u zichzelf al in de vingers. Beter is het te zeggen dat u verwachtte dat het product meestal sneller zou zijn vanwege de vele reclame die er voor wordt gemaakt. Zo laat u alles waarover u beter op de hoogte had kunnen zijn en waarvoor u feitelijk heeft getekend (snelheid is gemiddeld en kan minder zijn) achterwege en wordt u niet door de rechter zelf al vernederd. In de link staan de bijzonderheden over deze rechtszaak die u als jurisprudentie moet vermelden:

https://forum.telfort.nl/bestellen-ontvangen-335/bedenktijd-7-dagen-pas-na-levering-40055
 
alfred 2 zei:
(snelheid is gemiddeld en kan minder zijn)
en een router ertussen heeft ook zo'n zijn consequenties. ;)

Ooit getest samen met KPN, met alleen het modem en getest met mijn eigen router er nog tussen.
Dag en nacht verschil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan