Ethernetpoort laptop stuk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik weer daar ben ga ik dat nog eens proberen en daarna met Linux dan.
 
Met Linux werkte het wel met de netwerkkabel.
Heb dan maar format c gedaan en windows opnieuw geinstalleerd.
Nu krijg ik constant de melding : onbekend netwerk, geen internettoegang.
 
Je moet een keuze maken bij het kiezen van dat netwerk: thuis-, bedrijfs- of openbaar netwerk dacht ik...
Dan worden de instellingen geconfigureerd en pas dan kun je internet-toegang krijgen.
Als je die keuze op 1 of andere manier niet hebt gehad, dan ga je naar "Netwerkcentrum" om de instellingen aan te passen.
 
Blijkt toch een verloren zaak te zijn, krijg steeds weer de melding geen netwerkkabel aangesloten.
Ik ga het oplossen met wifi via powerlan.
 
Hoeft op zich niet, indien een USB netwerkkaart gebruikt. Is altijd handig om (achter de hand) te hebben, trouwens, juist voor situaties waarbij er twijfel is over een netwerkkabel of (interne) netwerkkaart of (bij laptops) een bedrade aansluiting gewenst is terwijl ingebouwd alleen wifi beschikbaar is.
Uiteraard kun je ervoor kiezen om het niet te doen, maar ik heb er altijd een in mijn (computer-)gereedschapskoffer. ;)

Tijs.
 
Nee, helemaal niet trager, en zeker niet als je laptop over USB 3 poorten beschikt en je een USB 3 gigabit netwerkapparaatje koopt.
Persoonlijk heb ik de voorkeur (al 10 van gekocht en ingezet bij klanten) voor deze, vanwege de goede driver-support en kabeltje eraan etc., maar die is (relatief) duur, dus je zou een gokje kunnen wagen met een goedkopere.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er qua specs en prijs heel goed uit. [Bij 'de mijne' niet nodig] wel driver erbij nodig, die (blijkbaar) op mini CD wordt bijgeleverd. Drivers kunnen natuurlijk altijd nog worden overgezet op memory-stick etc. vanaf een andere computer/laptop, indien de laptop zelf geen CD/DVD speler heeft.

Tijs.
 
Indien het met Linux wel werkt........
Maar goed, tis al besteld, nu maar hopen dat Windows nu wel de lan laat werken.
 
In Linux heb ik het ook maar heel even getest.
Ik denk dat er toch wel iets fout is met dat ding.
 
In Linux heb ik het ook maar heel even getest.
Ik denk dat er toch wel iets fout is met dat ding.

Ben ik het zelf ook helemaal mee eens, ook gegeven wat er al getest is (zoals volledig nieuwe Windows installatie).
Verder is mijn ervaring met USB bedrade adapters tot nu toe 100%.
Verder is het apparaat dat gekozen is niet erg duur, dus in het slechtste geval kan apparaat op de plank blijven liggen voor toepassing/testen in andere laptops/pc's die ook 'verdachte' kenmerken vertonen qua betrouwbaarheid van de bedrade aansluiting.

@karine: Laat je ons weten óf het je geholpen heeft en, zo ja, of het apparaat ook 'snel' is, zodat het als (goedkope) aanbeveling kan gelden voor anderen hier op het forum die een zelfde probleem hebben, naast het Eminent apparaat dat ik zelf uitgebreid getest/gebruikt heb (maar die verhoudingsgewijs veel duurder is)?
Stel dat het niet helpt, dan zal de chipset van de laptop in zijn geheel flaky/onbetrouwbaar zijn. Graag dan de moeite nemen het apparaat (voor de snelheid etc.) te testen in (bijv.) een pc of andere laptop.
Overigens: M.b.t. chipset kan ik ook niet uitsluiten dat de laptop te warm wordt/verstofd is, dus ook daar kun je nog tijd in stoppen, mocht het aangeschafte USB apparaat óók vergelijkbare ellende vertonen als de ingebouwde bedrade netwerkchip. Per slot is te warm worden/verstoffing etc. een relatief veel voorkomend probleem bij laptops (bij pc's veel minder).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
IK laat zeker nog iets weten maar dat zal dan wel nog twee weken duren voor ik de levering van ali-expres heb.
 
Dat begrijpen we. :D Ik ben benieuwd, alhoewel ik er veel vertrouwen in heb dat het gaat lukken/werken.

Tijs.
 
Heb uiteindelijk de adapter binnen.
Als je hem zou bestellen zeker bij iemand anders bestellen, levertermijn trekt op niets.(6 weken)

Moet wel zeggen dat het ding perfect werkt.
Rechtstreeks in de router haalt hij 195 Mbit en dit op een usb2 poort van de laptop.
Dus zeker een aanrader.

Ik heb hem bij mijn ouders wel via powerline in de kelder aangesloten en dit in een oud huis.(50 jaar)
Daarstraks nog getest en via wifi haalde ik daar 3Mbit en via de adapter + powerline 20Mbit wat zeer aanvaardbaar is.
Dus mooie oplossing voor €7.
 
Werkt deze ook met Linux? En welke Linux heb je getest op een live usb?
 
Ik heb getest met Windows 10.
Info :
Adroit 1 ST Hoge Kwaliteit USB 3.0 Gigabit Ethernet RJ45 Externe Netwerkkaart LAN Adapter 10/100/1000 Mbps FEB18

kenmerken:
ondersteunt 10/100/1000 Mbps auto-sensing mogelijkheden
USB3.0 interface
compatibiliteit met USB2.0
ondersteunt Auto MDIX (straight en cross netwerkkabel automatische detectie)
ondersteunt USB volledige en hoge snelheid met bus vermogen vermogen
IEEE 802.3, 802.3u, en 802.3ab (10Base-T, 100Base-TX, en 1000Base-T) compatibel
ondersteunt zowel full-duplex en half-duplex werking in Snelle Ethernet
ondersteunt Jumbo packet van maximaal 9KB
ondersteunt stand-bymodus en remote wakeup via link en magie pakket
Plug en Play
specificaties:
netwerk Normen: IEEE 802.3, 802.3u, en 802.3ab
Data Bus: Bus USB 3.0/2.0
Led-indicatoren: Link, 1000 Mbps
Power: Integreert op chip 3.3 V naar 2.5 V spanningsregelaar en vereist slechts enkele voeding: 3.3 V
netwerk Interface: Vrouwelijke RJ45 jack ondersteunende Auto MDIX
Full Duplex: 10 BaseT, 100 BaseTx 1000 BaseT
Half Duplex: 10 BaseT, 100 BaseTx
RAM: Embedded 20KB SRAM voor RX packet buffering en 20KB SRAM voor TX packet buffering
bedrijfstemperatuur: 0 °C om 70 °C
besturingssysteem: windows 8, windows 7, windows XP, Vista en MAC OS 10.6 of later
Systeemvereisten:
Pentium 1.2 GHZ of snellere PC met usb-poort
1 GB RAM of meer
Windows 8, windows 7, windows XP, Vista
MAC OS 10.6 of later
een beschikbaar usb-poort
pakket Inhoud:
1 x USB3.0 Externe Netwerkkaart LAN Adapter
1 x CD Driver
1 x Handleiding
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan