Ethernetpoort laptop stuk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verwijder de adapter uit apparaatbeheer, herstart de laptop en wacht even of de adapter automatisch wordt gedetecteerd en opnieuw wordt geïnstalleerd door Windows.
Daarna weer testen of hij werkt of niet.
Desnoods zet je de weblink van Speccy hier neer zodat duidelijk wordt welk merk & type ethernet-chip er in die laptop zit want zonder enige info omtrent de laptop ( merk, type modelnr ) kan er uiteraard niet naar een stuurprogramma / driver worden gezocht / verwezen....
 
Net bij mijn ouders.
Heb de adapter verwijdert uit apparaatbeheer en opnieuw de laptop opgestart.
De adapter wordt herkend maar wanneer ik deze aansluit met een kabel blijf ik de melding krijgen geen kabel aangesloten.
De laptop is een Lenovo T510 met netwerkadapter Intel Centrino Advanced N6200 AGN.
Stuurprogramma is van Microsoft 15.4.1.1
Besturingssysteem Windows 10 PRO.
 
Sorry, misverstandje.
Het moet de Intel 82577LM zijn.

Ben nu aan het kijken via die link voor updates.
Er was één update en dat was Connect 2 en is nu aan het installeren.
 
Laatst bewerkt:
Meest recente driver voor die dual-band WiFi-adapter is deze, v 18.40.4.
Maar dat heeft uiteraard niks met de bedrade aansluiting te maken...
Probeer eens een andere netwerkkabel, herstart de modem / router eens en kijk of de melding verdwijnt....

UTP-poort ( bedrade netwerk-poort ) zou deze driver moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Net geprobeerd om de driver te installeren en krijg volgende melding :
Cannot install drivers. No Intel adapters are present in this computer.
 
Laatst bewerkt:
Hoe kom je erbij dat het om de Intel 82577LM zou gaan dan, waar heb je dat vandaan..?
 
Dat staat in apparaatbeheer.
Ook via Specy gekeken en daar staat hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:
Ook al geprobeerd maar helaas ja.
Heel vreemd, je zou denken als de poort stuk is deze ook niet meer herkend wordt in Windows.
 
Zet eens een screenshot van apparaatbeheer hier neer met de netwerkadapters uitgeklapt of de weblink van de eerder gevraagde Speccy uitdraai, zie m'n sig en lees de 2e link hoe je weblink kunt plaatsen.
 
Die Intel(R) 82577LM Gigabit Network Connection staat wel genoemd in het overzicht.
Wat gebeurt er als je deze in Apparaatbeheer met de re-muisknop aanklikt en kiest voor "inschakelen"..?
 
Als je 100% zeker bent dat je gebruikte UTP-kabel goed is, dan rest er, mijns inziens, geen andere conclusie dan dat die netwerkadapter rot is....helaas....
Je zou dat, voor de zekerheid, nog kunnen testen door de laptop te booten van een Linux Live-cd / usbstick en kijken of hij daarmee wèl of niet werkt...
 
Laatst bewerkt:
Ik zal nog eens met Linux proberen en als het dan wel zou werken zit het eventueel in Windows zelf zou ik denken.
 
Wifi uit en kabel aangesloten en dan die melding ja.
De laptop staat in de kelder en daar is de wifi minimaal vandaar.
 
Probeer de 2e optie in de link van Microsoft eens, indien niet opgelost met de probleemoplosser dan die opdrachten in de CMM als admin uitvoeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan