Bepaal default agenda

Status
Niet open voor verdere reacties.

cbetman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mei 2017
Berichten
4
Hopelijk kan iemand mij helpen ... ik gebruik Office 365 online, heb alle software en dus ook Outlook, lokaal geïnstalleerd, en werk op kantoor altijd met de lokale versie van Outlook.
Ik heb naast mijn eigen agenda ook toegang tot een aantal andere agenda's. Als ik op het Agenda-icon klik, links onder, opent de agenda zich, toont alle geactiveerde agenda's met die van mezelf vooraan in de rij.

So far so good ...

Maar waar ik iedere keer weer intrap is dat bij het openen van de agenda NIET mijn eigen agenda is geselecteerd (in voorbeeld de eerste, links: blauw), maar die van een ander (in bijgaand voorbeeld de grijze; maar niet iedere keer dezelfde).
Regelmatig denk ik daar niet aan, dubbelklik in het venster om een nieuwe afspraak op te voeren, sla deze op .... en staat ie in de agenda van een ander (waarvoor ik ook schrijfrechten heb).
Dus maar weer verwijderen/opnieuw opvoeren in mijn eigen agenda, of als het afspraak zonder genodigden betreft, de afspraak verplaatsen van de ene naar maar mijn eigen agenda.

Ten eerste vind ik het vreemd dat Outlook niet standaard mijn eigen agenda als geselecteerd bestempeld als ik de agenda open.
Ten tweede zou ik graag willen weten of ik Outlook kan forceren een bepaalde agenda als default te selecteren.

Hopelijk kan iemand mij helpen, dank vast!
 

Bijlagen

  • OutlookAgendaIssue.jpg
    OutlookAgendaIssue.jpg
    228,6 KB · Weergaven: 70
Laatst bewerkt:
Hoi,
Zoiets misschien?
probeer volgende:
Windows toets + R
Volgende regeltje plakken
Code:
Outlook.exe /select outlook:Calendar\Agenda 1
Druk op Ok
(Volgens uw plaatje is Agenda 1 de gewenste agenda denk ik?)
 
Dit statement werkt helaas niet, geeft foutboodschappen. "" geprobeerd rond de parameters, Agenda 1 levert anders wat problemen op denk ik, maar dat helpt ook niet. Ook volledig padnaam naar outlook.exe is niet de oplossing.
 
Je moet dan op zoek gaan naar de juiste PST folder, niet de outlook exe padnaam.
vbtjes hoe het kan zijn.
Code:
Outlook.exe /select outlook:\\Archive Folders\Calendar\Agenda 1
Outlook.exe /select outlook:\\Internet Calendars\Agenda 1
En verder heb ik ook geen inspiratie meer.:eek:
 
Weet niet of deze en deze anders zijn.

Thnx voor de tip ook Senso, maar is hetzelfde, alleen in het Engels :)

Mijn probleem is ook niet het bepalen van de default agenda (Outlook zet afspraken e.d. prima in mijn eigen agenda), probleem ontstaat bij het tonen van meerdere agenda's .... op dat scherm is, bij mij in ieder geval, niet mijn default agenda als actief geselecteerd maar een andere. Die moet je dan, alvorens een agenda-item op te voeren, eerst zelf selecteren. Dat vergeet ik (en trouwens ook mijn collega's, ben gelukkig niet de enige) nogal eens met als resultaat een agenda-item opgevoerd in iemand anders zijn/haar agenda.
 
niet mijn default agenda als actief geselecteerd maar een andere.
Dat klinkt en is toch zeer onlogisch! Default hoort toch als eerste actief te zijn. Maar goed, ik heb geen Outlook kan niets zien en testen. Wat ik wel zie is dat er tabbladen voor de agenda's gebruikt worden. Dan zou het ook logisch zijn dat je bij het openen het juiste tabblad actief maakt, dat is alles. Als ik het fout heb, dan spijt me dat en succes verder.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan