PC maakt geen verbinding met bluetooth receiver

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Berichten
855
Hallo,

Ik heb een poos geleden een Maxxter BT Receiver gekocht (simpel dingetje zonder veel toeters en bellen) om muziek te kunnen streamen van mijn smartphone naar mijn überanaloge stereotoren. Werking is heel simpel: apparaatje aansluiten met mini-jack naar 2x tulp in de AUX-ingang. Met mijn telefoon werkt hij prima. Vandaag dacht ik: ik kan natuurlijk ook het geluid van mijn laptop via bluetooth streamen naar dat apparaatje en dat weergeven op mijn stereo. Ik heb het apparaatje nu verbonden aan mijn stereo en gepaird met de laptop. De laptop herkent het als een audio portableaudio apparaat. Lijkt dus allemaal goed. Echter wanneer ik probeer te verbinden krijg ik geen verbinding met het apparaatje. Hij blijft verbinden en na enige tijd stopt hij daarmee. Wie kan mij helpen te ontdekken wat ik fout doe?

Met vriendelijke groet,

Michaël

Configuratiescherm:
bt.png
Het apparaatje is vergelijkbaar met dit: https://www.allekabels.nl/bluetooth-receiver/15511/1419065/bluetooth-receiver.html
 
Welke Bluetooth protocol versie ondersteunen smartphone en receiver? Volgens de link kan de ontvanger BT 2.1 aan, vermoedelijk niet hoger. Misschien kan de computer zo een oud protocol niet aan? Vergelijk ook eens de BT versie van je telefoon.
 
Vraag verplaatst naar een meer geschikte sectie, multimedia sectie lijkt mij niet de meest voor de hand liggende.
 
@lutz: Volgens de handleiding van het apparaatje is hij geschikt voor alle mp3-spelers, telefoons, tablets en pc's die muziek via bluetooth kunnen streamen. Ik kan met mijn Philips SHB7150 ook muziek luisteren vanaf de laptop (bluetooth 3.0). Op CNET staat dat mijn laptop bluetooth 4.0 heeft. Mijn telefoon heeft volgens de specs Advanced Audio Distribution Profile (A2DP) 1.2 (ik vermoed dat dit profiel wordt gebruikt voor muziek via bluetooth).

Als ik het apparaatje aangesloten heb en ingeschakeld heb hoor je een riedeltje, dit hoor je ook zodra ik probeer te verbinden vanaf de laptop. En dan gebeurt er dus niks. Ik hoop dat je hier wat mee kan.

@jackal, sorry, ik had hem ook eerst in bluetooth willen plaatsen maar vond het toch niet zo'n netwerkgerelateerde vraag. Ik zal vergelijkbare vragen voortaan hier plaatsen
 
Tijdens het pairen moet je een PIN invoeren op de computer. Kom je zo ver?

Wat kan de computer op Bluetooth gebied?

De handleiding van de BT ontvanger heb je zeker gelezen...
 
Nee. Er wordt niet gevraagd om de invoer van een pin. Mijn telefoon vraagt hier ook niet naar.
Ik kan met mijn laptop muziek luisteren met mijn bluetooth hoofdtelefoon, bestanden transferen van en naar bluetoothapparaten, bluetooth-invoerapparatuur aansluiten etc. etc.

Oh, en ja: de handleiding heb ik ook gelezen. Niet dat er meer in staat dan we al wisten.
 
Probeer het ook eens met je telefoon helemaal uitgeschakeld...
Dus niet alleen ontkoppeld, maar echt helemaal uit
 
Dat waarom het gaat.....

Muziek afspelen vanaf je PC naar je stereotoren via Bluetooth
 
Ik zie niet in wat het uitzetten van de telefoon hier voor invloed op heeft. In ieder geval doet hij het nog steeds niet
 
Oh, dat bedoel je. Maar hij geeft ook signalen af als de verbinding verbroken wordt dus dan weet je meestal dat hij niet meer gepaired is.
Dat is inderdaad de handleiding van de receiver die ik heb maar ik heb op geen enkel moment de mogelijkheid om een PIN in te voeren...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan