Vermoedelijke virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucho1950

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jun 2016
Berichten
4
Hallo beste mensen,

Ineens zie ik links onder het scherm een blok met de waarschuwing voor het updaten van bepaalde programma's.

Is het hier iets aa te doen?

Bij voorbaat dank,

Lucho
 
Wil je even een screenshot plaatsen? Je kunt in ieder geval eerst even je internetbeveiliging updaten en dan alles scannen. Ook kun je scannen met MBAM. Besturingssysteem? Beveiligingssoftware?
 
Laatst bewerkt:
Hallo Senso,

Met AVG krijg ik "Geen bedreigingen gedetecterteerd", ik zal MBAM douwnloaden en draaien, je krijgt bericht van mij met de resultaten.

Lucho
 
Hallo Senso,

MBAM gedownload en gedraaid, maar tocht komt dat pop up terug. Zie bijlage.

Luchoscherm 10-05-2017.jpg
 
Ik begrijp je probleem geloof ik niet helemaal. Je hebt ooit de trial van het progje Alcohol 120 geïnstalleerd en dat progje 'zegt' nu dat de software verouderd is, er een update / nieuwere versie is. Is daar iets mis mee?
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp je probleem geloof ik niet helemaal.
Dit is heel vaak het geval omdat mensen geen screenshot plaatsen en met een onvolledig en warrig verhaal komen.

Afgezien van de plaats van de melding 'links' in de vraagstelling staat er:

het updaten van bepaalde programma's.

Wat moeten mensen die antwoorden dan doen? Gokken, een cursus helderziendheid volgen? Geef dan direct die informatie!

Ik weet helemaal niet wat 'Alcohol' is, wel eens in het verleden van gehoord, maar het lijkt mij dan voor de hand liggen dat je dit even met Google opzoekt en vervolgens wetende dat dit software is, opzoekt in je lijst van programma's op je pc.

Dus wil je dat programma houden, dan moet je kijken onder de instellingen of je die melding kunt uitschakelen. Kan ook in > Opstarten zitten dan met CCleaner uitschakelen.
 
Laatst bewerkt:
Alcohol 120% : Klik

@lucho1950 : ga naar het configuratiescherm, programma's en onderdelen en verwijder Alcohol 120% ('probleem' opgelost), OF, koop een licentie ('probleem' ook opgelost).
 
Laatst bewerkt:
Hallo gast0225 en Senso,

De pop-up rechts onder het scherm meldt niet alleen voor Alcohol (legale versie), maar ook voor andere software die ik in mijn PC gebruik, dat ik "moet" updaten.
Ik denk dat deze een pop-up is niet normaal aanwezig in een gezonde PC.

Lucho
 
Ik herken deze afbeelding niet. Dan moet je onder configuratie nakijken of daar die software/updater onder staat. Sorteer die lijst op datum dan kun je zo zien welke het laatste geïnstalleerd zijn.

Ook kijken met CCLeaner > Gereedschap > Opstarten > en kijken of die daar in de lijst staat en uitschakelen.

Ik weet niet of het een webbrowser extensie/add-on kan zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan