Tekst uit mails exporteren naar Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stiftmeister57

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2017
Berichten
10
Hallo,

Ik ben op zoek naar een macro (code) die het volgende doet:

de tekst van alle mails uit dezelfde map (in Outlook 2013) automatisch overzetten naar 1 werkblad in Excel, waarbij er telkens 2 kolommen "leeg" blijven tussen de afzonderlijke tekst uit de mails.

Wie kan voor mij een werkende opzet fabriceren?
 
Allereerst welkom bij Helpmij! Je vraag is wel érg kort door de bocht, want zo ook niet uit te voeren. Om te beginnen vind ik de eis dat "telkens 2 kolommen "leeg" blijven tussen de afzonderlijke tekst uit de mails" een vreemde, want hoe stel je je dat voor? Sowieso is het al een stevig probleem om tekst uit emails te halen, want vermoedelijk krijg je al een hoop bagger (en lege regels) binnen in je Excel document, want elke alinea zal in een aparte rij (in één kolom) worden gezet, dus ook de lege regels. En ik ken niemand (behalve mijzelf) die netjes opmaakprofielen gebruikt om witruimte te maken in een document :).
Dus het eindresultaat zoals je dat voor ogen hebt, zal een hoop over een werkblad verspreide cellen laten zien waar dan de ene keer wel, en de andere keer niks in zal staan. En probeer dat dan maar eens netjes op te lappen.
Kortom: hoe zou het er volgens jou uit moeten zien? Kun je daar een voorbeeldje van maken?
 
De tekst uit de mails zijn afkomstig van een inschrijfformulier op een website, waardoor ze allemaal precies dezelfde opmaak hebben. Je kunt dan toch deze tekst van elke afzonderlijke email naar 1 kolom in verschillende Excel bestanden exporteren, vervolgens alle Excel bestanden naar 1 Excel bestand overzetten en dan aangeven dat er 2 lege kolommen tussen deze over te zetten bestanden moet komen? Ik zag ergens onderstaande code (stukje van het geheel) hieromtrent staan:

ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row + 3, 1).Resize(.Rows.Count, .Columns.Count)

Kun je hier iets mee?
 
Ik heb zelf wel eens een bestand gemaakt dat een postbus map uitleest waar standaard mails in staan (net als bij jou web formulieren) en die dan worden ingelezen in een Excel tabel. Maar ik zou dus never nooit niet één mail in één kolom zetten, want daarmee gooi je alle database wetten in de prullenbak, en dat zou het laatste zijn dat je moet willen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan