bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan de Ruyter

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2000
Berichten
152
Ik lees vaak dat het gebruik van bijlage's niet verstandig is en dat dit via een link moet plaatsvinden.
ook diverse keren wordt hier al antwoord opgegeven maar helaas ik begrijp het niet.
Is er niet een kleine database waar een voorbeeld in zit, dat zegt mij zo veel meer.
Ik snap dat ik het ook via hyperlinks kan doen, alleen hoe houd je dat overzichtelijk
Of is er een methode dat je in een overzicht de hyperlinks kan laten zien.
Per record wil ik verschillende bestanden kunnen oproepen, foto's, excelsheets, word en PDF files.
Nu doe ik dat nog in een Bijlage veld, maar daar wil ik mee stoppen, omdat het niet te beheren valt, immers als er een bestand aangepast wordt, wordt dat niet in de database getoond.

Alvast bedankt voor de hulp
 
Ik heb een voorbeeldje waarin wat technieken zijn gebruikt die je denk ik nodig hebt. Je haalt wel een paar dingen door elkaar nog, maar dat wordt hopelijk wat duidelijker als je het voorbeeld hebt bekeken.
Je moet dan in eerste instantie naar het bovenste deel van het startformulier kijken, waar je eerst een map selecteert en vervolgens de bestanden er uit importeert (als tekstbestand uiteraard). Deze bestanden worden in een vervolgformulier getoond, en nu kun je op een bestand klikken om dat te openen.
Ik snap dat ik het ook via hyperlinks kan doen, alleen hoe houd je dat overzichtelijk. Of is er een methode dat je in een overzicht de hyperlinks kan laten zien.
Dat openen gebeurt met de actie FollowHyperlink. Dit zijn dus geen hyperlinks, maar je gebruikt dus wel de hyperlink techniek.
En ja, ik ben een van de grootste schreeuwers als het gaat om het afschaffen van het bijlageveld :).
 
Daar hoort natuurlijk nog een bestandje bij :)
 

Bijlagen

  • Bestanden inlezen.zip
    148,1 KB · Weergaven: 30
Ik heb een voorbeeldje waarin wat technieken zijn gebruikt die je denk ik nodig hebt. Je haalt wel een paar dingen door elkaar nog, maar dat wordt hopelijk wat duidelijker als je het voorbeeld hebt bekeken.
Je moet dan in eerste instantie naar het bovenste deel van het startformulier kijken, waar je eerst een map selecteert en vervolgens de bestanden er uit importeert (als tekstbestand uiteraard). Deze bestanden worden in een vervolgformulier getoond, en nu kun je op een bestand klikken om dat te openen.

Dat openen gebeurt met de actie FollowHyperlink. Dit zijn dus geen hyperlinks, maar je gebruikt dus wel de hyperlink techniek.
En ja, ik ben een van de grootste schreeuwers als het gaat om het afschaffen van het bijlageveld :).


Een schreeuwer ben jij zeker niet je heb me al vaker geholpen, ik ga hiernaar kijken misschien dat ik het begrijp en kan gebuiken.
Wel alweer bedankt
 
Ik ga anders wel gillen als ik nodeloos gebruik van de QUOTE knop zie :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan