HP Touchsmart 300 start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie31

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Berichten
263
Hallo allemaal

Sinds gisteren wil mijn HP Touchsmart 300-1115be niet meer opstarten, ik heb hem eergisteravond afgesloten zoals altijd maar gisterenochtend wou hij niet meer opstarten. Telkens als ik hem wil opstarten gaat de CPU fan krachtig blazen en daar blijft het bij, voor de rest is er niks van geluidssignalen te horen. Er knippert enkel een groen lampje elke seconde binnenin de computer maar voor de rest niks. Ik heb hem vervolgens eens voorzichtig opgemaakt en gekeken of er niks was losgekomen maar alle componenten zitten op hun plaats en ik zie nergens schade. Eerst dacht ik dat het iets met het BIOS zou kunnen geweest zijn, waardoor ik een BIOS-rest heb uitgevoerd maar tot mijn grote spijt is er geen verandering. Ik heb de CPU-fan schoongemaakt ondanks dat er weinig tot geen stof aanwezig was. Het enige wat ik wel heb gezien is dat de koelpasta vrij uitgedroogd is maar de computer wordt wel alle dagen gebruikt en soms ook voor films te streamen naar een Chromecast.

Hebben jullie enige idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Specificaties
- AMD Athlon II X2 235e (2,7GHz-
- 4GB RAM (PC3-10600S)
- ATI Radeon HD3200
- 500 GB HDD
- Windows 10 Home (upgrade Windows 7)

Alvast bedankt allemaal!
 
Hoe is die ATI HD3200 gemonteerd?
Er zitten 2 heethoofdjes in, de AMD CPU en de ATI/AMD graka, indien de laatste op een flip zit die op het mobo is gesoldeerd heb je de kans dat die deels is losgekomen, kijk daar nog eens naar.

Wel een goede reden om een wat recentere aan te schaffen.
 
Doordat alle aansluitingen anders zijn kan ik de voeding niet testen... De GPU ziet er nog vrij normaal uit, je ziet natuurlijk wel dat hij al veel heeft moeten werken.
 
Hallo

Defekte / uitgedroogde / bolle condensatoren is ook nog een mogelijkheid .

P.o.s.t. diagnostische kaart kan ook misschien interessant zijn ???

Zoiets:

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?....l1313&_nkw=pc+post++diagnostic+card&_sacat=0

Zou dit kunnen zijn i.p.v. wifi kaartje :

http://www.benl.ebay.be/itm/3-in-1-...361426?hash=item2cb7bfcd12:g:d68AAOSwEzxYXqrq

Betrokken motherboard ken ik niet , maar met de door u geleverde info ... een gok wagende ... voedingsspanningen tekort op c.p.u.

Het een en ander controleren d.m.v. multimeter zou een eerste logische stap zijn .

Of het sop de kolen nog waard is om dit toestel te herstellen , is een andere zaak ... die je uiteraard zelf moet beslissen.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Wat je met de pc doet is niet relevant voor het moeten verhelpen van verdroogde koelpasta [zie startposting]

Dus koelpasta vervangen zou ik mee beginnen, zeker gegeven het verhaal over 'heethoofden'-onderdelen in deze pc.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan