aanmelden w10 met wachtwoord lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

BButs

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Berichten
111
Graag hulp bij het volgende probleem
Ik had op W10 een wachtwoord ingesteld. maar omdat ik dat lastig vond heb ik het aanmelden met wachtwoord uitgezet in instellingen.
In de tussentijd had ik een windows phone vanmijn werk gekregen en daarvoor heb ik een outlook account gemaakt.
De volgende keer dat ik inlogde op mijn thuiscomputer verscheen ineens daar bij de aanmelding dit account
plus dat ik nu steeds weer een wachtwoord moet invullen voor mijn originele account.
Ik krijg dit maar niet aangepast.
Ik wil gewoon mijn computer op kunnen starten zonder een wachtwoord in te vullen.
Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.
Het gaat om dat outlook account maar om dat andere plaatselijke account
 
Daar wordt in deze instructie nog wat over gezegd (in het gedeelte over "aanmeldingsopties").

Ik raad je aan om 'mijn' instructie nog een keer volledig uit te voeren en te kijken of je daarmee het gewenste resultaat boekt (uitgebreid testen dus na afloop).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Nog niet alles van doorgelezen, maar hier staat informatie over 'plotseling' verschenen Microsoft accounts in het aanmeldscherm etc. Waarheidsniveau kan ik niet bepalen, maar ik vond het behoorlijk interessant.

Edit, toevoeging: lees zeker de laatste 2 postings aldaar, van Remco8264 en Anoniem.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wat huiswerk gedaan en weer veel geleerd over gebruikersaccounts, lokale accounts, en aanmeldopties in w10.
De link van manamana naar Het artikel in Ct was ik al eerder tegengekomen en met deze stappen kwam ik niet waar ik zijn wilde , ik bleef het aanmeldscherm krijgen bij het opstarten en kon niet meer bij mijn oorspronkelijk Locale administrator account terugkomen.
Uiteindelijk heb ik alle accounts verwijderd en bleef ik met het outlook account als administratoraccount als enige account zitten.
Die kon ik dus niet verwijderen, er moet 1 administrator account overblijven.
Maar ik heb dit account over weten te zetten naar een locaal account en nu heb ik weer een locaal account om in te loggen en kan ik het outlook account eventueel weer opheffen als ik mijn werktelefoon (windows phone lumia) weer in moet leveren!
ik heb echter niet kunnen ontdekken hoe het aanmaken van een outlook account op mijn werktelefoon de aanmelding op mijn computer heeft kunnen veroorzaken!


In de link van dnties heb ik niet de aanwijzing kunnen volgen die waar je naar verwijst in je link , de reacties van anoniem en Remco8264.
edit. nu wel de link kunnen volgen en de reacties van Remco en anoniem kunnen volgen.
op mijn mobiel kwam de link niet tevoorschijn.

Maar ik heb in elk geval de situatie weer weten terug te zetten naar hoe ik dit voorheen had.
Hartelijk dank voor het meedenken en voor de hulp
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan