Foutje in installatie ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Ik heb denk ik en foutje in mijn Win10 Pro 64-bits installatie. (op en andere computer als deze)

De installatie heb ik zojuist geinstalleerd vanaf een USB-stick (waarvan de Win10 weer gedownload was van Microsoft)

Maar zodra ik Windows Defender wil inschakelen, wordt de computer zeer, zeer traag en reageert dus nauwelijks meer.

Ik heb echter ook een programmaatje dat Win10 Defender kan uitschakelen namelijk: Turn_Off_Windows_Defender

Toen ik met dit programmaatje Windows Defender uitschakelde, liep meteen de computer weer aks een trein.

Maar dit is natuurlijk niet goed, tevens dient vermeld te worden dat ik ook Eset NOD32 Antivirus versie 8.0.319.1 heb draaien, dus ik ben toch nog beveiligd.

Is het soms een geheugen probleem? Ik heb 8Gb intern geheugen op die computer

Hoe kan ik nu zorgen dat Windows Defender normaal kan draaien, of moet ik het maar zo laten?

Is er een programma dat eventuele geheugen fouten corrigeert ?

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Als je een ander virusprogramma hebt dan word Windows Defender automatisch naar de achtergrond verwezen. Dat programma turn off enz enz is overdadige ballast.

Jan, eraf met dat ding. Je zegt het al "zelfs als die eraf is dan draait hij als een tierelier/trein"

By the way. Als een computer goed draait niet te veel klojojen, of is het kl...violen.... :DEn 8 gig is oke.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Manamana

Dat Turn_off Windows Defender programmaatje is slechts 2Kb groot en past alleen het Register aan.

Nu draait er Eset Nod32 Antivirus op die computer, volgens mij gebruik jij dat ook, heb je wel eens medegedeeld.

Dan is die toch voldoende beschermd?

Met vriendelijke groet
Jan
 
Hallo Manamana

Ik heb inderdaad Eset Nod32 gedeinstalleerd, en weer Windows Defender aan het werk gezet.

Hopelijk kom ik nu die vastkopers niet meer tegen. Nu die computer goed loopt, zal ik zo snel mogelijk een Ghost-Backup van het spul maken.

Bedankt voor je interesse.

Met vriendelijke groet
Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan