Eigen website werkt niet op eigten IP adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leadbelly

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2014
Berichten
372
Het is jaren goed geweest maar plotseling wil mijn eigen website niet meer opstarten op mijn eigen IP adres. Het maakt niet uit welk apparaat ik ervoor gebruik, via mijn eigen IP werkt het niet. PC met win 7, win 7 laptop, Androit smartfoon en een bejaarde XP laptop. Op alle andere sites doen ze het prima. Bezoekers van mijn site kunnen gewoon hun gang gaan en alles werkt. Email ontvangen kan via de site ook niet meer, maar wel via de KPN mijn internet provider. Ik heb de experiabox V10 van de KPN gereset maar ook dat helpt niks. De hosting provider van de website kan geen enkele fout vinden en dat is logisch, immers bezoeker kunnen gewoon werken. Iemand die een idee heeft? NB als ik de smartfoon op willekeurig IP adres aansluit werkt het prima.
 
Tsja, zonder vermelding welke fout de browser en mailprogramma aangeven kunnen wij dus helemaal niet helpen.

Ik verwacht een dns resolving probleem of een route(rings) probleem.

Tijs.
 
Het maakt niet uit welke pc of smartfoon en ook niet welke programma's. Het komt er op neer dat ik mijn eigen sites niet kan bereiken vanaf mijn eigen IP adres, ongeacht welke computer ik gebruik. Bezoekers ondervinden geen enkel probleem en als ik de smarfoon via 3G laat lopen heb ik ook geen problemen. Het moet dus iets zijn met IP adres of internetmodem. Dat modem heb ik 2 x gereset zonder resultaat. Naast deze klachten is er wel een kleine verandering aan de browser. Bij het openen van nieuwe (extra) site in IE die op zowel de laptop als PC ingesteld was op de pagina met 10 veel gebruikte sites is dit op hetzelfde moment veranderd in een andere site met nietszeggende verwijzingen. Daarnaast heb ik de browser opnieuw ingesteld maar uiteraard zonder resultaat en ook 2 andere browsers brengen geen verbetering. Heb het modem een lange nachtrust gegeven, ook zonder resultaat. Verder kan ik op internet geen problemen vinden.
 
Hoe graag wil je geholpen worden? Ik vraag de informatie niet voor niets. :mad:

Maar goed, als je het zelf wilt onderzoeken en een oplossing vinden, maak gebruik van de volgende onderzoekshulpmiddelen in een CMD.EXE venster, dat je start "Als Administrator uitvoeren":
nslookup
tracert
ping
pathping

met daarachter dan de dns naam van jouw site, dus (voorbeeld):
nslookup www.mijnsite.nl

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp dat je denkt dat je halve (of nog minder) informatie krijgt maar er is geen verdere informatie. Wel komt email (dreammail) ermee aan dat hij geen verbinding kan maken, maar diezelde kreet komt ook op de laptop. Zodra ik een andere IP adres kies lukt het wel en alle andere sites op internet werken normaal op mijn eigen IP. Ik heb dus totaal 4 machines waar ik mijn eigen website niet kan bereiken op mijn eigen IP adres. Welke informatie ontbreekt er dan? Overigens hen ik zowel IE de google browser en Mozille gebruikt, alsmede de androit smartfoon.
 
Laatst bewerkt:
Als er geen verdere informatie is kan je toch met 'dnties' post wat uitzoeken?

Tot die tijd blijft het alleen maar gissen.
 
Laatst bewerkt:
Elke webbrowser geeft enige nuttige informatie terug als er geen verbinding mogelijk is en hetzelfde geldt voor een fatsoenlijk mailprogramma.

Voorbeeld: stel dat Google Chrome terugkomt met een dns resolving probleem, dan verschijnt in de browser een
- Error 105 (net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED): Unable to resolve the server's DNS address.
melding

Snap je nu waarom ik om die terugmeldingen vroeg?

[Dns resolving problemen zijn ook met nslookup te constateren, dus daarom heb ik die in mijn laatste posting vermeld.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Na enig wachten komt op mijn scherm
Deze pagina kan niet worden weergegeven

•Controleer of het webadres http://www.friesefotos.nl juist is.
•Zoek de pagina met een zoekmachine.
•Vernieuw de pagina na een paar minuten.
Als ik dan kies voor verbindingsproblemen oplossen komt hij aan met:
Uw comp lijkt goed geconfigureerd maar het apparaat of de bron (www.friesefotos.nl) reageert niet. Dit aldus IE
Als ik email probeer binnen te halen dan komt dreammail met: cannot connect mail. friesefotos.
Zodra ik een ander IP adres gebruik is alles normaal.
Als ik Firefox probeer lees ik:
Server niet gevonden
NB virusscanner uitzetten helpt ook niet.

Firefox kan de server op www.fiesefotos.nl niet vinden.

Controleer het adres op typefouten, zoals ww.example.com in plaats van www.example.com
Als u geen enkele pagina kunt laden, controleer dan de netwerkverbinding van uw computer.
Als uw computer of netwerk wordt beveiligd door een firewall of proxy, zorg er dan voor dat Firefox toegang heeft tot het web.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt een routeringsprobleem te zijn
Doe een
Tracert www.friesefotos.nl
in zo'n cmd.exe venster en kijk waar de route zoek raakt. Bel daarna kpn en vraag of ze wat aan de routering kunnen doen (uiteraard het cmd-venster met de tracert daarbij refereren, dus open laten staan).

Tijs.
 
Of jouw IPadres is geblokkeerd bij je hosting? Foute inlogpogingen misschien?
 
Dat Firefox een dns foutmelding geeft is een typefout van jouw kant want er ontbreekt de r in friesefotos

Overigens ga ik ervan uit dat de mobiele telefoons bij succesvolle verbinding met je site niet de wifi van je kpn thuisverbinding gebruiken maar mobiel internet...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
De ontbrekende r is mijn fout. Snel even handmatig intypen. Nieuw invoeren geeft:
De wachttijd voor de verbinding is verstreken

De server op www.friesefotos.nl doet er te lang over om te antwoorden.

Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het over enkele ogenblikken opnieuw.
Als u geen enkele pagina kunt laden, controleer dan de netwerkverbinding van uw computer.
Als uw computer of netwerk wordt beveiligd door een firewall of proxy, zorg er dan voor dat Firefox toegang heeft tot het web
 
Laten we even wat concreter zijn. Jij hebt ergens een webhostingpakket afgenomen waar jij een site op hebt draaien. Jij kan je site zowel via je domeinnaam,als het IP-adres niet meer bereiken op jouw eigen netwerk. Anderen kunnen die nog wel bekijken.

Om welke site gaat het?
En heb je al een tracert www.friesefotos.nl uitgevoerd in cmd?
En zo ja, heb je een screenshot van dit scherm?


Offtopic:
Niet rottig bedoeld, maar je site is wel behoorlijk verouderd qua opbouw.
Als je hiermee geholpen zou willen worden, raad ik aan om een topic te starten, zodat we je goed kunnen adviseren :).
 
Laatst bewerkt:
Bel daarna kpn en vraag of ze wat aan de routering kunnen doen (uiteraard het cmd-venster met de tracert daarbij refereren, dus open laten staan).
Ik denk niet dat dit een eerste stap is. En bij routeringsproblemen hebben de meeste grote provider echt wel meerdere wegen via andere peerings.
Ik denk ook niet dat een simpele helpdeskmedewerker dit zal begrijpen. ;)
 
De site is niet bij KPN ondergebracht maar elders. Daar zegt men dat alles oke is. De KPNH zegt ook dat er niets aan de hand is en mogelijk (per ongeluk) een blokade van de hostingprovider naar mijn IP is. De cmd file is al weer weg, men had daar geen intresse in. Zal een nieuwe maken
 
Laat die tracert (traceroute) dan graag hier eens zien. Ik ben benieuwd waar hij op vastloopt.
 
Microsoft Windows [versie 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\Sipke>nslookup www.friesefotos.nl
Server: mijnmodem.kpn.home
Address: fe80::ae64:62ff:fe6b:992f

*** mijnmodem.kpn.home kan www.friesefotos.nl niet vinden: Query refused

C:\Users\Sipke>tracert

Syntaxis: tracert [-d] [-h maximum_hops] [-j hostlijst]
[-R] [-S srcaddr] [-4] [-6] bestemmingsnaam

Opties:
-d Adressen niet omzetten in hostnamen.
-h maximum_hops Maximum aantal hops voor het zoeken naar het doel.
-j hostlijst Niet-strikte bronroute volgens hostlijst (alleen IPv4).
-w time-out Time-out in milliseconden voor ieder antwoord.
-R Pad voor retourtracering (alleen IPv6).
-S srcaddr Te gebruiken bronadres (alleen IPv6).
-4 Gebruik van IPv4 afdwingen.
-6 Gebruik van IPv6 afdwingen.


C:\Users\Sipke>ping

Syntaxis: ping [-t] [-a] [-n aantal] [-l grootte] [-f] [-i TTL] [-v TOS]
[-r aantal] [-s aantal] [[-j hostlijst] | [-k hostlijst]]
[-w time-out] [-R] [-S srcaddr] [-4] [-6] bestemmingsnaam

Opties:
-t De opgegeven host pingen totdat het pingen wordt
afgebroken.
Typ CTRL-Break om de statistieken te zien en door te gaan.
Typ CTRL-C om te stoppen.
-a Adressen in hostnamen omzetten.
-n aantal Aantal te verzenden echo-aanvragen.
-l grootte Grootte van de verzendbuffer.
-f Vlag met het kenmerk Niet fragmenteren instellen
(alleen IPv4).
-i TTL Time to live (tijd).
-v TOS Servicetype (alleen IPv4. Deze vlag is alleen voor
achterwaartse compatibiliteit. Het instellen hiervan heeft
geen invloed op de TOS in de ip-header).
-r aantal Route opslaan voor aantal hops (alleen IPv4).
-s aantal Tijd weergeven voor aantal hops (alleen IPv4).
-j hostlijst Niet-strikte bronroute langs lijst met hosts (alleen IPv4).
-k hostlijst Strikte bronroute langs lijst met hosts (alleen IPv4).
-w time-out Time-out in milliseconden voor ieder antwoord.
-R Gebruik routeringsheader om de omgekeerde route ook te
testen.
-S srcaddr Te gebruiken bronadres (alleen IPv6).
-4 Gebruik van IPv4 afdwingen.
-6 Gebruik van IPv6 afdwingen.


C:\Users\Sipke>pathping

Syntaxis: pathping [-g hostlijst] [-h maximum aantal hops] [-i adres] [-n]
[-p periode] [-q aantal query's] [-w time-out]
[-4] [-6] doelnaam

Opties:

-g hostlijst Losse bronroute langs hostlijst
-h maximum aantal hops Maximum aantal hops om te zoeken naar doel
-i adres Opgegeven bronadres gebruiken
-n Adressen niet omzetten in hostnamen
-p periode Wachttijd tussen pings (in milliseconden)
-q aantal query's Aantal query's per hop
-w time-out Time-out voor elk antwoord (in milliseconden)
-4 Forceren met IPv4
-6 Forceren met IPv6

C:\Users\Sipke>
 
Bij allen moet natuurlijk wel je website erachter komen, vrij logisch als je wilt weten wat de route naar je site is.
Dus try again!

dus tracert -4 www.friesefotos.nl en tracert www.friesefotos.nl

De -4 is om IPv4 af te dwingen, en de ander pakt de gebruikte protocol.
 
Laatst bewerkt:
Microsoft Windows [versie 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\Sipke>tracert -4 www.friesefotos.nl

Traceren van de route naar www.friesefotos.nl [46.4.48.211]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms mijnmodem.kpn.home [192.168.2.254]
2 108 ms 16 ms 16 ms static.kpn.net [195.190.228.97]
3 22 ms 23 ms 22 ms nl-zl-dc2-git-cr02.kpn.net [213.75.64.237]
4 21 ms 23 ms 23 ms nl-rt-dc2-ice-ir01.kpn.net [213.75.64.236]
5 * * * Time-out bij opdracht.
6 * * 20 ms static.kpn.net [139.156.112.103]
7 21 ms 23 ms 23 ms 145.54.103.75
8 26 ms 26 ms 27 ms hetzner.interxionfra4.nl-ix.net [193.239.117.110
]
9 32 ms 31 ms 31 ms core22.fsn1.hetzner.com [213.239.245.17]
10 30 ms 31 ms 31 ms ex9k1.rz14.hetzner.de [213.239.229.126]
11 * * * Time-out bij opdracht.
12

Zo?
 
Ik zie inderdaad een timeout op de server op de plek waar ik naar verwachting een hop van de server van je hosting zou zien.

Ik zou dus even met je hosting babbelen (digi-expert.nl lijkt mij), en vragen of die jouw IP op een black-list heeft staan, en om welke reden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan